Wednesday, November 30, 2016

Kisah AKU n Revisit Shah Alam 3.0

Assalamualaikum,

Nak cerita sikit pasal aktiviti aku petang tadi. Ye betul, as the title suggested. Aku ke Shah Alam atas urusan kerja, on the way nak balik tu tergerak hati kecik aku ni untuk melawat kawasan rumah sewa aku di Flat PKNS ketika menuntut di UiTM dulu.
Pagi mesyuarat di Lembaga Lebuhraya Malaysia, lepastu singgah office TPM untuk siapkan a few pending works. Pukul 3 bergegas ke Shah Alam to attend a meeting+site visit bersama Kumpulan Perangsang.  
Lepas solat Asar, tengok jam dah 5.20 petang. Memang tak lah gua nak balik office. Since ayah pun naik bas 5.30, aku conclude yang dia akan sampai around 7 di Terminal Bukit Sentosa. So, aku decide untuk melawat destinasi ini to kill the time.
Kat sini lah tempat aku parking my CT100. Ingat lagi siap-siap pakai helmet dari rumah pastu turun, dah macam angkasawan. Haha
Setiap anak tangga yang aku daki, rasa sebak bila mengenangkan susah payah belajar demi mendapatkan segulung ijazah. 5 tingkat kesemuanya. Kira lah berapa anak tangga yang aku daki almost everyday dulu. Hidup sebagai seorang pelajar, seorang pemimpin pelajar, seorang atlet, seorang tutor dan segala macam lagi lah. Alhamdulillah, susah payah tu terbalas. Bila bekerja ni akademik bukanlah ukuran sangat, tapi soft skill yang kita semai di universiti. So adik-adik, tak rugi pun aktif bila belajar. It help you nanti, trust me!
Sampai tingkat 4, terkejut aku dengan kucing ni. Memang sahlah dia, kucing yang aku selamatkan dulu. Flashback sikit, tahun 2014 - Ingat lagi, aku baru je habis layan Selangor vs Sevilla dekat mamak depan padang time tu. On the way nak balik, nampak dia ni dah keras dalam kotak. Ada semut hurung lagi. Memang aku fikir dah mati kucing ni. Aku pun naik kerumah tapi hati tak sedap. Aku turun balik nak tengok. Ada pergerakan. Cepat-cepat aku terus bawak kucing ni pergi kat ibu dia yang selalu lepak depan rumah aku.
Just in case kalau korang nak tengok gambar kucing ni waktu hari last aku stay kat sini. Sedih beb nak tinggalkan diorang, kecik lagi time tu..:-(
Haa, ni lah rumah sewa aku dulu. Doa masuk rumah yang Mujahid letak kat pintu tu wujud lagi. Bagus betul. 
Pemandangan dari balkoni rumah. Dulu time stress selalu lepak sambil tengok budak-budak main bola. Malam-malam kalau nak bergayut dengan si Mas tu, ini lah tempatnya. Hehe
Selfie seround before pulang ke Rawang. Tu muka tahan sebak beb!

Ini merupakan visit kali ketiga sebenarnya setelah hampir 2 tahun setengah I left Shah Alam after completed my degree. Yang pertama time nak amik mini-transkrip, yang kedua pulak Ramadhan 2015 and the latest one, yang ini lah! Memang mengimbau kenangan menjadi penuntut UiTM dahulu dan yang paling penting sekali, ianya memberi aku pedoman yang kalau kita nak berjaya, kita kena bersusah-susah dulu. Kejayaan tak akan pernah datang bergolek, unless kalau korang menang loteri dengan sekali tikam. Haha

P/S: Apa khabar lah house-mate aku si Mujahid dengan Afiq Parthi tu. Sihat ke?

No comments:

Post a Comment