Monday, November 3, 2014

Kisah AKU n Global Scholar Solutions

Assalamualaikum,
Sementara belum ada kerja tetap ni, aku memutuskan untuk buat freelance. Dari tak buat apa kat rumah, adalah lagi bagus untuk aku melibatkan diri dengan kerja-kerja freelance ni. Kerja pun dari rumah, kalau ada projek duit pun dapat kan? :-)
So, hari ni terasa nak promote sikit servicing firms dimana aku berkhidmat sekarang. Global Scholar Solution (GSS) ni merupakan sebuah firma yang memberikan servis didalam bidang akademik particularly kepada researcher-researcher universiti di Malaysia ini, baik didalam kursus Master ataupun Doktor Falsafah. Ianya mengumpulkan a team of freelance academic writers, dan juga virtual research assistants yang bertujuan untuk membantu student-student yang menjalankan research.

Antara servis-servis yang ditawarkan termasuklah:
  1. Data Collection - Research Proposal, Literature Review, Special Chapter
  2. Data Editing - Translation, Proofreading
  3. Data Interpretation - SPSS, Amos, Smart PLS etc.
Aku pulak specialize on some tugasan particularly dalam Literature Review dan juga Translation, and maybe extend ke SPSS Data Analysis if required. Kat GSS ni, semua jenis expertise ada - ranging from Business Administration sampailah ke Engineering. Nama pun a team of VRA..:-)
And of course, each of us ada bidang masing-masing. Macam aku, kemampuan membuat LR dan translation aku terhad untuk subject matter yang macam kat gambar atas ni, based on qualification aku. Payment pulak depends kat projek, but mostly starting rate bermula dengan RM 300> dan boleh mencecah ke RM 1200> .

So far, semuanya okay and aku pun tengah ada on-going project. Seronok rasanya dapat tolong orang buat research ni, terasa macam nak buat je research lagi, nak improvise research time degree hari tu. :-)

Korang yang tengah buat research tu, dan perlukan pertolongan kami. Jangan segan-segan untuk klik ke link ini untuk membuat service order. Kami, di GSS sedia membantu meringankan beban korang yang membuat research..buat research memang penat, so, some of you might need an extra hand kan, and that should be us!

7 comments:

  1. adik, utk data collection depa charge mcm mn ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Data Collection untuk Literature Review and Research ke? or Data Analysis yang SPSS, Amos semua tu?

      Delete
  2. Replies
    1. Hi, still freelance lagi kat sini, side income je tapi jarang bid untuk projek sekarang sebab agak busy dengan kerja tetap yang ada sekarang. Dulu before dapat kerja, selalu jugak bid projek.

      Delete
    2. oo... ok ke? meaning... dia bayar on time? ade pape masalah x?

      Delete
    3. Payment client yang bayar. GSS ni akan provide projek untuk kami yang freelance ni untuk bid. Let say kalau menang bid, then dapat projek - segala urusan ialah between saya and client. So, payment depends kat client lah. Cepat siap and diorang puas hati, cepat lah dapat payment.

      Delete
  3. Dear Diploma/Bachelor Degree/Masters/PhD students,

    Did you having a trouble in data analysis for your dissertation/thesis?
    I can help you to solve the problem.


    I am very experienced in conducting and tutoring SPSS for students. Currently, I am pursuing my PhD at local university.

    I provide services such as:

    1. Data Entry
    2. Analysing your data using SPSS and AMOS.
    3. Data Interpretation
    4. Consultation


    If you are interested, kindly email to me at ezstat@yahoo.com for further discussion or quotation.

    ReplyDelete