Monday, September 25, 2017

Kisah AKU n Quatriz Krabi Getaway - The Arrival

Assalamualaikum,

Dah seminggu jugak tak mengupdate blog ni kan? Sibuk sikit last week, penuh dengan meeting. Plus recently aku berpeluang join company trip di sebuah pantai peranginan di Thailand. So cam biasa, ada lah several entries yang aku nak share dengan you all semua. Banyak nak cerita ni guys. Buckle up!
Seawal jam 3 pagi lagi kami dah berkumpul di our TPM office di Bukit Jalil. Dari sini kami bersepuluh naik Uber yang ditempah siap-siap sehari sebelum nak ke airport.
4AM - We left Bukit Jalil dan bergerak menuju ke KLIA 2. Sampai airport sekitar pukul 4.45
Oleh sebab quite busy minggu tu, aku sendiri pun tak sempat nak tukar duit. Kat airport ni baru lah dapat tukar duit Siam ni. Tapi sakit jugak tengok RM sekarang - RM 1 bersamaan THB 13.50, aku pergi 2 tahun lepas okay lagi. Takpelah weyh, dah PM Najibon sendiri kata ekonomi Malaysia okay, kita iyakan jelah. Haha
Ready to check-in around 5AM.
Time ni terpisah dengan group lain, jalan berdua je dengan Prathab sambil tengok barang-barang free duty dekat waiting area tu. Murah jugak lego Star Wars kat dalam ni. Ingatkan mahal. Ohh terlupa pulak nak inform, kalau nampak ada gambar yang takde watermark macam ni, maksudnya aku cedok dari Quatriz shared album, jadi credit in advance lah untuk contributor. Thanks!
Prepare to board the flight at Gate Q9.
Penerbangan AK berlepas meninggalkan KLIA2 sekitar jam 7.30 pagi
Kali ni satu row dengan Raimi dan Ira..:-)
Kami tiba di Krabi International Airport sekitar jam 7.30 pagi waktu tempatan (8.30 waktu Malaysia) Kedatangan kami disambut dengan kalungan bunga oleh our tourist guide, Khun Matt.
Menaiku bas untuk ke destinasi pertama kami di Krabi. Bukan terus ke hotel, tetapi straightly to the...Ehh, nantilah. Tak surprise lah. Kalau nak tahu rajin-rajinlah selak next entry okay.

P/S: Kalah pulak Newcastle dengan Brighton semalam. Penat je stay sampai 1 pagi. Elok-elok nombor 4 dropped ke eight position. Pfft