Thursday, May 16, 2024

Kisah AKU n Nasi Kandar Pulau Pinang Jalan Tengah @ Ulu Yam

Assalamualaikum,

Aik tak tido ke, dah pukul 3 pagi ni? Saja nak menaip sementara  menunggu Newcastle lawan MU ni. Harapnya dapat menang untuk mengesahkan slot ke Eropah untuk season depan.

Hari Selasa aku ada meeting kat PLUS. Dah lama tak datang sini, tak silap aku last meeting tahun 2020. Maklumlah aku kan team Parking, highway ni cerita lama. Huhu
Ada meeting dengan one of subsidiary PLUS yang merupakan system integrator dalam parking sector jugak, cuma dah tak berapa aktif. Meeting dengan diorang basically untuk faham their direction dalam sektor ni.
Malam tu Abg Wan, sepupu ayah ada datang rumah. On the way nak menghantar maknya a.k.a nenek sedara aku ke KLIA untuk menunaikan Haji untuk tahun 2024 ni. Diorang singgah Rawang, sempatlah aku melawat jugak.
Semalam seperti biasa aku WFH,. Ayah ajak aku ke KKB nak renew roadtax, aku pun on je lah. Tapi tu excuse je, sebenarnya ayah nak introduce aku dengan port nasi kandar baru. Haha. Ni lah kedai tu - Nasi Kandar Pulau Pinang Jalan Tengah or famously known as Zul Nasi Kandar yang terletak di Taman Batu 30, Batang Kali.
Time aku sampai around 12pm tu orang tak ramai lagi, elok je dah amik makanan berduyun orang datang. Huhu. Ni namanya muka orang bawak rejeki..:-p
Orang kata restoran ni famous dengan ayam bawang dia, so tu lah yang kami try hari tu. Memang surr! Kat sini diorang pun ada letak bawang goreng yang digoreng fresh dari kuali. Time amik gambar ni baru perasan ada satu ramuan takde. Apa tu? Mestilah bendi. Takde bendi, bukan nasi kandar lah tuan-tuan. Huhu. Terus patah balik mintak bendi..:-)
Tersandar member. Huhu. 
Setel makan dalam 12.40pm camtu kami meneruskan perjalanan ke KKB. Sampai je JPJ tengok kaunter tutup, lunch break katanya. Cipet betul. Dah gaji naik 13% tu apalah salahnya buat shift sikit bukak kaunter time lunch hour. Kata berkhidmat untuk rakyat. Pfft

Okay untuk sesiapa yang nak datang pekena nasi kandar kat sini boleh lah kealamat dibawah: 

Zul Nasi Kandar Pulau Pinang Jalan Tengah
No. 5, Gerai MDHS, Jalan 2, Taman Batu 30, Batang Kali, 44300 Hulu Yam Lama
https://maps.app.goo.gl/621DfnPwAHEMQbUn7

No comments:

Post a Comment