Saturday, December 22, 2018

Kisah AKU n Album Kahwin - Farid & Ija Solemnization @ Rawang

Assalamualaikum,

Malam ni aku nak share sikit beberapa gambar yang dah aku dapat dari photographer untuk majlis persandingan aku di Rawang bulan lepas. Sebenarnya lama jugak dah collect, tapi atas kesibukan kerja dipejabat dan juga hujung minggu yang sentiasa padat dengan undangan majlis. Baru sekarang aku dapat berkongsi dengan korang sedikit sebanyak gambar yang ada..:-)
Untuk majlis yang baru berlangsung 17 November lepas, aku menggunakan khidmat anak kepada rakan sekerja ayah yang kebetulan ada studio dekat Bukit Sentosa ni. Boleh cuba klik link Manusia Putih Photography ni untuk tengok hasil kerja diorang yang marvelous. Ni gambar photobook yang aku dapat, as a part of package yang disediakan. Tak cukup dengan tu, ada jugak softcopy dalam bentuk pendrive dengan kapasiti 8GB.
Okay, jomlah selak sikit gambar-gambar menarik yang aku dah pilih dari 1,000 keping yang ditangkap Bro Faiz tu. Haa, yang ni gambar time kami tengah bersiap dekat Orange Homestay. Bergambar sementara nak menunggu driver datang pick up.
Sekitar jam 1 petang, pasangan yang diraikan tiba.
Pengantin lelaki menyambut mesra tangan pasangannya, takut jatuh pulak nak turun Hilux tu. Huu
Dengan persalinan serba hijau, pengantin memasuki entrance dewan dengan penuh bangga. Hee
Mengaminkan doa yang dibaca adinda Faris..:-)
Upacara Makan Beradab di meja santapan Utama.
Lepas makan bersambung dengan upacara memotong kek kahwin setinggi dua tingkat..:-)
Seingat aku, kek ni memang sedap. Tu yang buat muka sampai camtu. Haha
Sesi bergambar dimulakan dengan family belah perempuan yang bersusah payah datang dari Melaka. Thank you semua!
Bergambar dengan saudara mara dari family Ayah yang tiba dari Perak bagi meraikan hari penting aku ni..:-)
Sementara tunggu family aku free untuk bergambar, adalah buat sesi photoshoot ringkas atas pelamin untuk menghilangkan boring. *Gambar dengan kawan tak payah lah park sini, banyak sangat! Huhu
Sebelum meninggalkan majlis untuk ke sesi outdoor di Rawang, kami diminta untuk mengabadikan kenangan bersama keluarga belah lelaki..:-)
Sekitar jam 4 petang, kami tiba di Anggun City untuk sesi outdoor photoshoot. Muka muda tu. Haha
Tak kisah lah background macam mana pun, tapi kalau dah namanya photographer. Pandailah diorang adjust angle bagi nampak cool..:-)
Amboi, cik isteri ni elok landing kat dada cik abang yang tough ni kan? Haha
Dear, May I kiss you?
To my dearest wife, my heart beats only for you. I love you Ija.
Yang ni aku request nak bukak tengkolok tu. Rimas pulak pakai dari pagi sampai kepetang. Actually ada beratus lagi gambar, tapi tu lah. Karang share kat sini bersemut pulak PC korang. Haha. So, aku select je lah mana yang the best..:-)
As a part of the package, ada jugak provided canvas print yang sesuai digantungkan dekat rumah. Cuma tu lah, dok mencari paku tak jumpa pulak. Sudahnya letak je lah dulu atas kabinet ni.

Ini sahajalah entri yang aku nak share malam ni. Yang hat majlis belah Melaka tak dapat lagi, wife kata minggu ni baru dapat dari photographer tu. Dah dapat nanti, aku share lain entri eh. Okaylah, nak tengok live streaming Newcastle lawan Fulham ni. Hopefully boleh dapat back to back win. Amin..:-)

No comments:

Post a Comment