Friday, June 1, 2018

Kisah AKU n Iftar @ Amin Thai Shah Alam

Assalamualaikum,

Dah Jumaat baru nak update, sedangkan ni cerita Selasa lepas. Okay, ada dua faktor lambat nak post entry. First, this week memang busy gila dekat office. Hari-hari aku sampai rumah jam 7.40 petang. Yang kedua, laptop aku tengah kritikal. Sobs.
Baiklah, malam ni ingat nak update pasal aktiviti iftar bersama rakan-rakan seperjuangan di UiTM dulu. Ceritanya bermula bila Ishak proposed untuk reunion plus berbuka puasa. Seperti yang dipersetujui, kami semua decided untuk berjumpa di Amin Thai Shah Alam. Petang Selasa tu aku gerak sekitar jam 6 dan sampai tepat pukul 6.45 petang.
Ada 8 orang yang diundang termasuk aku. Mereka ni merupakan rakan-rakan time belajar kat UiTM dulu, kami buat group untuk subjek Strategic Management. Dari kiri, Ishak dan Yat.
Aku bersama Joe dan Abg Long. Joe ni tak payah nak introduce lagi, bersepah-sepah cerita pasal bro tu dalam blog ni. Abg Long pulak yang paling tua antara kami berlapan.
Pok Jad pun salah satu manusia yang tak payah nak kenalkan lagi. Sebab kami bertiga dulu kan SMF. Memang kena gelar Three Stooges FSPPP. Huu. Yang belah kanan tu pulak Sabri. Rakan seperjuangan sejak semester kedua lagi..:-)
Banyak benda yang kami sembangkan hari tu. Sampai tak perasan dah masuk waktu berbuka. Gelak tak hingat orang sekeliling. Seronok beb bila berkumpul ramai-ramai camni. Buat pulak dengan yang jarang jumpa. Memang banyak throwback lah cerita zaman study dulu..:-p
Selfie satu kali! Out of 8, 7 of us made it to the event. Cuma Shuk je tak dapat join sebab ada komitmen lain dengan bini. Picture credit to Ishak.
Lepas berbuka, kami menunaikan solat secara bergilir di surau yang tersedia kat tingkat atas. Aktiviti seterusnya ialah sesi mengeteh. Takkan lah nak balik kot, bukan selalu gather ramai-ramai camni. Sudahnya, order teh tarik dan sambung menyembang sampailah jam 10 malam. Haha
10pm - Habis je mini reunion, aku terus bergerak pulang kerumah. Maklumlah antara kami bertujuh, aku lah yang paling jauh sekali. Geng lain dok Shah Alam, Puchong, Klang. Aku je sesat kat Rawang. Huu

Nampaknya, meriah jugak buku program Ramadhan aku tahun 2018 ni. Cuma tinggal iftar dengan family dan Bro Sg Buaya je. Once settle, the list is complete. 

P/S: Sedih sangat tengok condition laptop aku..:-(

No comments:

Post a Comment