Saturday, September 3, 2011

Kisah AKU n Second Day Syawal 2011

Hari raya kedua - best?? Tak taulah, half kot. Basically, sebab waktu raya pertama, seluruh sanak saudara dah berkumpul di rumah Opah Chu. So, kami decided untuk berehat dirumah. Difahamkan, moyang aku sedang ditahan di Hospital Manjung - dan kesannya, Acu Nani and Acu Keon dapat pulang beraya di kampung dan selamat tiba pada petang itu. So, bagi aku - yang paling best waktu petang sampai malam, pagi -petang macam haram jadah, aku pun tak tau nak buat apa, nak connect internet, jangan haraplah john, memang tak dapatlah..nak main game, tak selesa sebab kat Perak, panas - tak fokus nak main.

Kereta uncle-uncle dah start berbaris - dah lama tak nampak pemandangan macam ni.

Seperti tahun-tahun sebelumnya, tradisi BBQ memang tak dapat dipisahkan. Lagi-lagi bila Acu Keon yang terkenal dengan skil grill nya dapat balik kampung.

Semua bau kedai.

Undilah calon BN, buat pilihan yang bijak. Hidup Gelombang Biru!!

Waktu ni tak mandi lagi - baru lepas main badminton dengan Bro Faris

Sepupu-sepupu yang garang dan tak reti senyum, mati akal aku nak buat diorang gelak.

Yang ni tau macam ne cara nak gelak - at least, aku buat lawak dia ada respond..

Selepas menyerang kucing gemuk, malangnya beliau berjaya menyedari kehadiran mercun ketupat yang dilancarkan kearahnya, lalu berlari laju-laju..

Sambil menyelam, minum air..??

Chef tak bertauliah - tak pakai baju tu, but he's good at grilling..

korang nak yang mana? half done? well done?? undone??

In conclusion, aku happy jugak lah raya kedua ni sebab ramai uncle and aunty yang dapat pulang beraya compare dengan tahun lepas, walaupun tak pergi mana-mana tapi bersama dengan mereka memang satu memori yang sangat perfect.

No comments:

Post a Comment