Wednesday, September 14, 2011

Kisah AKU n Our Very First Mathematic Class at FSPPP

Erm, hari ni jentera bahagian sains dan matematik otak aku sudah officialy beraksi semula, bayangkanlah setelah hampir 2 tahun tak bermain dengan nombor - hari ni tanganku berasa seakan-akan bergetar melakukan penyelesaian matematik..So, basically aku nak cerita apa aku and classmate buat sepanjang hari ni..

Pagi-pagi lagi dah terlepas kelas law..haah, memang dah tak nak tengok lagi kot..hu3x, actually memang takde kelas pun, si Faisal tu bikin aku cuak je..

kelas Business Mathematic (MAT 112) dijadualkan bermula pada pukul 2.00 petang but kami sampai awal di fakulti..err, cantik tak pemandangan from fakulti kami ni..

dari kiri, Yas and Yat..

sebelum masuk kelas..biasalah budak-budak baru nak kenal fakulti..

Chapter pertama - aritmethic progression, sumpah tangan aku menggeletar waktu dapat notes from lecturer, Pn. Zati Aqmar Zaharuddin..teringat memori lama additional mathematic aku yang hitam dan gelap, trauma doeh - dah la waktu SPM dulu nyaris-nyaris fail..

ketekunan..

Prof Emeritus Asni Muhayat..

waktu ni bila semua classmate lain dah balik, meninggalkan kami berempat..plan asal nak amik gambar bajet rajin tapi lain pulak jadinya - aku terperasan ada orang nak masuk kelas..tu la yang jadi macam tu..ha3x

melangkah ke Perindu..malas naik bas sebab hari ni cuaca sejuk..

No comments:

Post a Comment