Thursday, May 30, 2019

Kisah AKU n Iftar @ Bukit Jalil Golf & Country Club

Assalamualaikum,

Semalam aku berkesempatan menghadiri undangan Iftar dari company tempat wife aku bekerja, Greencon Resources Sdn Bhd. FYI, wife aku bekerja sebagai Account Assistant dekat company yang berpangkalan di Arked Esplanade Bukit Jalil ni, less than 10 minutes from office aku di TPM. So, semalam diorang ni ada buat makan-makan sikit lah untuk staf dan juga keluarga.
Sekitar jam 6.30 petang, aku dan isteri sampai di venue majlis yang terletak di Bukit Jalil Golf & Country Club which is quite close dengan office kami. Aku plan nak keluar pukul 7, tapi Ija cakap takut takde parking. Sekali pergi punyalah bersepah parking..:-p
Walaupun dah nak dekat tiga tahun kerja kat Bukit Jalil, ni lah first time aku masuk kelab golf ni..:-)
Orang nak amik gambar pemandangan, dia boleh pulak nak enter-frame sekali. Huhu
Amik makanan siap-siap dulu, nanti orang ramai kena queue pulak. Disini ada menghidangkan lauk-pauk tradisi Melayu, Kambing Golek, Nasi Daging Utara, Bihun Soto dan banyak lagi jenis hidangan yang disajikan untuk tetamu yang hadir.
Menunggu azan Maghrib dengan penuh kesabaran..:-)
Jam 7.22 petang menandakan telah masuknya waktu berbuka bagi kawasan Lembah Klang.  
Pishang jugak mula-mula sebab tak tau nak menyembang apa. So, paling simple buat-buat main henset je lah..:-p
Yang ni syok lah jumpa kawan-kawan sampai aku pun kena tinggal. Huu
Sekitar jam 9 malam, majlis bersurai. Sempatlah join diorang ni bergambar. First time join, ada lah segan-segan sikit..:-p
Bergambar kenangan bersama isteri tersayang sebelum bergerak meninggalkan Bukit Jalil Golf & Country Club. Kecik je orangnya. Hii
Pukul 9.30, gerak dari Bukit Jalil menuju pulang ke Rawang. Singgah R&R tapau Sahur since sampai rumah pun dah lewat semalam. Kesian pulak si Ija ni nak bangun pagi prepare Sahur aku nanti. Aku nak masak pagi buta memang tak lah Jon. Haha

Dua majlis Iftar dalam masa dua hari. Boleh tahan aktif jugak buku Ramadhan aku tahun 2019 ni. Ingatkan dah kahwin jadi slow. Minggu depan, In Sha Allah ada satu lagi sesi bersama our most important client. Hopefully jadi lah. Yang bros-bros rasanya memang takde tahun ni. It's okay, no hal lah. People changes kan..:-)

No comments:

Post a Comment