Saturday, October 20, 2018

Kisah AKU n Bachelor Trip @ Krabi - The Arrival

Assalamualaikum,

Letih betul beb! Mengantuk pun ada, tapi rasa excited nak update blog since memang lain dari trip sebelum ni. A well planned and a daring short vacation to Krabi & Phuket menaiki kereta sedang direalisasikan oleh aku dan rakan-rakan dari Brotherhood Sungai Buaya. Ni jugak merupakan a part of my second bachelor trip before menamatkan zaman bujang, but this time organized by rakan-rakan seperjuangan masa di sekolah dulu.
Pagi semalam aku kerja cam biasa since kami plan nak memulakan perjalanan malam. Sekitar jam 12.30 malam, kami berempat memulakan perjalanan sejauh 1100km dari Rawang ke Krabi. Unlike our 2015 trip, tahun ni kami memilih untuk drive kesana. Eh kenapa berempat pulak? For this trip Hariz, kawan UNISEL Dolah pun join sekali..:-)
Singgah mengeteh di R&R Sungai Perak. Sekejap je lepak sini, sebab planned nak sampai border around 6am.
Settlekan insurans dan solat Subuh dekat Changlun. Awal tahun 2017 aku broke my driving record kesini. Huu
Are you ready guys!
Crossing the border sekitar jam 7 pagi. First checkpoint - Malaysia Immigration. Kat sini diorang check kot lah sangkut hutang, or ada criminal record ke.
After melepasi second checkpoint - Thailand Immigration. Bukan main suka, sekali dekat third checkpoint sangkut. Haha. Sebab Afiq tak bawak authorization letter. Ingat guys, kalau kereta tu bukan nama kita dalam geran/insurans kena carry sekali surat kebenaran dari owner.
Setelah berjaya melepasi semua checkpoint. Benda first kami cari ialah simkad. Aku personally prefer AIS, since after third visit kat Thailand ni memang pakai telco ni je..:-)
Kebetulan lalu Route 4, tu yang sempat menyinggah Trang Andaman Gateway. Takde apa sangat kat sini, banyak patung Gajah je dan juga some information about Andaman. A strategic place for a coffee break after long hours of driving.
Meneruskan perjalanan 285km dari Dannok ke Krabi. Singgah makan kat Trang. Aku rasa owner kedai tu mesti ingat kitorang baru lepas keluar gua. Bapak lahap gila makan. Haha
Punya lama sampai Dolah pun teridur. Senang je nak tau si Dodol ni tengah mengantuk, bila dia dah start sembang merapu. Haha.
Sekitar jam 3 petang, kami selamat tiba di hotel penginapan - Ao Nang Oscar Villa, just 3km from Ao Nang Beach.
Bergambar dihadapan bilik kami.
Ada dua bilik dalam resort ni. Elok pun, since kami ada empat orang. Dua orang satu bilik. Each bilik ada satu queen bed.
Ruang tamu. Ada dapur untuk memasak dan HDTV untuk some Thai's entertainment. Huu
Kat luar pulak ada swimming pool. Pandai si Dol ni pilih hotel. Nak mengendap lah tu. Haha

Petang tadi kitorang berempat memang terlelap. Bangun tau-tau dah jam 7. Maklumlah keletihan, walaupun bertukar-tukar driver. Perjalanan 1000km sememangnya bukan satu journey yang singkat dan menyenangkan. But then, we finally made it. Okay that's the wrap untuk cerita ketibaan kami di bandar peranginan Thailand yang famous ni, next entry - Krabi's Nightlife.