Tuesday, October 4, 2016

Kisah AKU n Quatriz Langkawi Retreat - Shopping Spree @ RAMS & Pekan Pandak Mayah

Assalamualaikum,

Pagi ketiga kami agak havoc sikit. Mana taknya, bas dijadualkan bergerak meninggalkan Frangipani pukul 9.30. Kami pukul 8.30 baru bangun tidur. Nasib baiklah aku dah siap packing awal-awal, so mandi cepat-cepat and then breakfast kat Mentari.
Breakfast Nasi Lemak dengan Guava Juice. Terasa nak makan nasi pulak hari tu..:-)
Pukul 9.30 pagi, kami check out dari Frangipani. Ada sesi bergambar beramai-ramai di lobi before boarding. Diorang tak share lagi gambar tu, dah lama tunggu ni.
We had another shopping spree di Pekan Kuah. Kami dibawa oleh En. Azam untuk melawat RAMS. Sebuah pusat membeli belah bebas cukai yang terletak di Pekan Rabu, Kuah. Lebih kurang macam HIG, cuma lebih kecil sedikit.
Di bahagian tekstil dan home deco. Mula-mula naik Level 2 ni, aku rasa aku je lelaki yang ada kat aras ni. Haha. Ada lah nak beli sikit untuk family, and yang paling penting "cadar kereta". Haha
Bro-bro ni aku perasan dari HIG, sampailah ke RAMS ni. Memang cari perfume je. Tak pandang benda lain dah. Haha
Set pinggan mangkuk yang cantik dan berpatutan. Ni kalau mak nampak ni, konfirm dia borong satu RAMS ni. Haha
Our next destination is Pekan Pandak Mayah. Beliau merupakan bapa kepada Mahsuri, lagenda Langkawi yang paling mahsyur. Sayangnya tak dapat nak pergi melawat Makam Mahsuri, kalau tak boleh mandi perigi kat sana. Biar hilang sikit malang aku ni, asyik tak nak melekat je..Haha
Pekan ni juga merupakan tempat yang excellent untuk membeli belah. Ada berpuluh premis bebas cukai yang terdapat disini. 
Still ingat Haji Ismail Group? Kat sini lah kedai pertama beliau sebelum expanded to other part of the Island. Sini jugak menempatkan another famous duty free franchise seperti Warisan dan Langkawi Saga.
Kat Pekan Pandak Mayah ni most of us berpecah. Aku malas nak ikut group bro-bro tu, diorang cari perfume dengan barang sukan je, yang aku ni banyak benda nak cari - keychain, fridge magnet, t-shirt etc.
Sunderland? WTF, ada Mackem ke kat sini? Gua dah la Geordie, memang pantang jumpa Mackem ni. Haha

Around 1PM, kami kembali ke bas dan ianya membawa kami ke Dee Thai Restaurant untuk makan tengah hari kami yang terakhir di Pulau Langkawi untuk kali ini.

No comments:

Post a Comment