Sunday, March 31, 2019

Kisah AKU n Keon & Azlin Solemnization @ Kuala Selangor

Assalamualaikum,

Tanggal 30 Mac 2019 merupakan hari bersejarah untuk pakcik aku, Khairul Azhar atau lebih senang dikenali dengan nama panggilan Acu Keon. Untuk pengetahuan, semalam merupakan hari pernikahan beliau dengan pilhan hatinya, Nur Azlin yang berlangsung di Kuala Selangor.
Sekitar jam 12.30 tengahari, konvoi kami disertai family, Acik Fendi dan Acu Keon bergerak dari Sungai Buaya menuju ke Kuala Selangor.
Lepas Asar, kami sekeluarga berkumpul di Masjid Nurul Hasanah, Kg Belimbing yang menjadi venue majlis akad nikah Acu Keon.
Family Acik Ngah, Acik Joe dan Acu Nani memang dah ready kat sini sejak pukul 4 katanya sebab diorang direct dari rumah masing-masing.
Jam 5 petang, majlis dimulakan dengan bacaan Khutbah Nikah oleh jurunikah.
Adalah sesi soal jawab sikit..:-p
Anak buah pulak yang nervous menunggu pakcik akad nikah. Huu
Beberapa shot yang aku snap ketika proses akad nikah dijalankan. Okaylah ni, henset ASUS je kot.. Haha
Alhamdulillah. Settle jugak. Dengan lengkapnya pernikahan Acu Keon, secara rasminya adik beradik mak semua dah selamat berkahwin..:-)
Elok diam pulak si Debot ni semalam.
Dah macam PU Faris aku tengok bro ni.
Oo, semalam jugak hari lahir kakak kami ni. Happy birthday Along! Semoga dimurahkan rezeki, dikurniakan umur panjang yang sentiasa diberkatiNya. Amin In Sha Allah.
Kami ni tiga beradik je..:-)
Bersama isteri tersayang.
Destinasi seterusnya ialah kediaman family Kak Azlin. Ada makan-makan sikit, eloklah perut pun dah berkeroncong ni. Memang just in time lah.
Perut kenyang balik homestay lah gamaknya. Sambung menyembang dengan family dekat compound homestay. Bukan selalu dapat berkumpul ramai-ramai camni..:-)

Itu sahajalah cerita hari besar pakcik aku ni. Malam ni kalau berkesempatan aku update majlis sanding diorang pulak. Menutup entri ni, aku ucapkan selamat pengantin baru buat pasangan yang diraikan, Keon dan Azlin. Semoga pernikahan ini diberkati Allah dan dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah. Amin.

No comments:

Post a Comment