Sunday, December 31, 2017

Kisah AKU n Memories 2017

Assalamualaikum,


Petang hari terakhir tahun 2017 ni seperti biasa aku nak share entri wajib bagi blog ni. Sebuah entri penutup yang menceritakan kenangan dan juga beberapa highlight yang terjadi kat aku bagi 2017 ni. Ada jugak terselit komen tentang azam 2017 yang telah diletak awal tahun. Nak jugak tengok tercapai ke tak. Baiklah, cakap banyak pun tak guna. Jom kita tengok sikit entri penutup untuk tahun 2017 aku. Let's Go!

January
Menamatkan solo retreat ke Alor Setar. My first ever solo trip and hopefully more to come this year.

February
ANC Annual Reunion 2017. 4 orang je yang managed to made it for this event.

March
Menghadiri majlis persandingan Helmy di Pasir Gudang, Johor. Dia dulu yang off market antara kami berlima ni. As for korang punya information, these guys are my bestie ketika menuntut di UiTM dulu. Just pagi dapat cerita yang Helmy sudahpun selamat menjadi seorang bapa. Tahniah bro!

April
Nothing.

May
First Ramadhan di AlloyMtd. Memang terasa lain suasana berpuasa kat sini compare dengan previous company.

June
Nothing.

July
Rescued and adopted Chico.

August
Nothing.

September
2 bulan je Chico sempat hidup lepas aku selamatkan dia. Sedih beb, aku tak pernah menangis macam tu seumur hidup aku ni. Yelah, dah kau sayang kucing tu. Memang lah sedih. 
Kenal dengan Cik K ni since 2015 dekat FB, tapi tak pernah bertegur sapa. Kebetulan office dia di Bukit Jalil, aku pulak memang selalu ke R&D Center kami yang terletak di TPM. 15 September we decided to meet each other and the rest is history. Huu
Quatriz Krabi Getaway 2017. Memang best!

October
Our very first step happened only sebulan after first we met at R&R Awan Besar. We decided to bertunang pada 21 Oktober 2017. She's partially mine now. Huu

November
Menyertai teambuilding AlloyMtd Batch 3, bertempat di Suria Hot Spring, Bentong.
First hangout with Team Bujang Quatriz di Pengkalan Balak, Melaka.
25 years old Farid. Happy birthday!

December
Biasa tengok Star Wars sorang-sorang je. Tahun ni ada yang sudi teman, siap belikan tiket IMAX lagi. Huu. Thanks dear. Alright, now jom kita komen sikit azam 2017 aku. Elok ke tak tu?
  1. Blog: Alhamdulillah, tahun 2018 bakal merupakan tahun kelapan aku dalam industri blogging ni. Ramai kawan yang dah tutup blog, tapi aku still bertahan. Entri memang nampak ada pengurangan dari tahun-tahun sebelumnya, but at least it's still hidup. Huu
  2. Kerjaya: Azamnya nak entitled to bonus dan increment. Yes, bulan 8 I received my first performance bonus dan increment. 
  3. Aset: Niat hati nak beli rumah sekitar Q2. But many problems dengan hartanah di Sungai Buaya. So, I decided to called off the purchase and look into other lot dekat area berdekatan.
  4. Family: No quick vacation untuk tahun ni. Maybe time aku free diorang banyak ke Melaka kot. Haha
  5. Certificate: No professional certificate this year. Hari tu ada proposed nak enroll for Lead Auditor tapi tak follow up. Langsung habis situ je.
Out of 5 resolutions, hanya dua je yang dicapai. But, ada jugak benda yang dicapai tapi takde dalam list. For example, my engagement with Cik K last October. What can I conclude is that my 2016 resolution was not that good. Aset for example hampered by problem due to property issue kat Bandar Sungai Buaya ni. Certification pulak controlled by the management. Sometimes you badly want it but you don't have control over these things. Above all, terima kasih untuk semua memori bagi tahun 2017 ni dan tentunya aku mengharapkan 2018 yang menjanjikan lebih banyak peluang yang much more better. Amin In sha Allah.

No comments:

Post a Comment