Saturday, December 30, 2017

Kisah AKU n Amir's Wedding @ Institut Kraf Negara

Assalamualaikum,

Hari ni start cuti panjang aku. Panjanglah sangat. 4 hari je pun. Haha. Okay lah tu, next week orang start kerja aku baru nak cuti sekejap. Maklumlah, dua minggu terakhir tahun ni memang quite hectic for BD office. Sejak last week lagi aku bekerja dari pagi ke petang menyiapkan beberapa new business development proposal untuk pemulaan tahun baru Quatriz.
Rabu lepas aku ke Shah Alam for a business appointment with partner. Alang-alang ada kat sana aku singgah sekejap jumpa bro-bro ni. Macam biasalah inform date siap-siap untuk VVIP ni..:-)
Okaylah, ni main story untuk entry petang ni. Yes, another wedding. I guess yang penutup lah untuk tahun 2017 ni. Tengok album this year memang banyak jugak aku attend wedding orang, rasa ada 10 majlis jugak aku pergi. Untuk kali ni the invitation came from one of my school frien, Amir. Dia invite aku personally through FB messenger last week, so I'm more than happy to attend lah. Lalu Rawang Bypass tadi, memang pantas beb! Less than 20 minutes aku dah sampai kat venue majlis.
This is the venue of the event - Dewan Cindai, Institut Kraf Negara yang terletak di Templer Park (bukan Knight Templar ye), Rawang. Budak-budak art & design kalau tak tau tempat ni memang utter failure. Huu
Majlis hari ni meraikan pasangan raja sehari, Amir bersama pasangannya, Izni. 
And of course, kalau majlis perkahwinan melibatkan kawan sekolah ni kira macam mini reunion jugak sebab memang akan confirm terjumpa bekas rakan-rakan seperjuangan dulu. Ni Alif dan Saiful..:-)
Aku bersama Si Kembar, Izzat dan Izuwan. Dulu selalu main bola petang-petang dengan diorang lepas sekolah.
Tunggu turn nak amik gambar. Haha
Eh lama pulak nak tunggu. Jom lah snap kita-kita dulu. From left to right: Daus Salleh, Husnor, Izzat, Izuwan, Alif, Syahir. 
Sesi bergambar bersama raja sehari yang diraikan tadi. Picture credit to Adah. 
Abang long kita, Dolah pun ada buat penampilan istimewa. Mula-mula ingatkan tak datang, dan-dan muncul time kitorang semua dah puas bergambar dengan pengantin. Tu lah, aku offer nak pick up hang tak reply, kan dah melepas..:-P
Bergambar bersama Amir sebelum pulang ke rumah. Amik berkat sikit beb! Huu
Eh, rilek lah. Takkan dah nak balik kot. Tak nampak ke Teh Tarik mendayu-dayu seru tadi. Sudahnya melepak lagi dengan Dolah kat tea corner sampai 4 petang.
Baru perasan, wedding kat Bangi baru-baru ni pun pakai baju ni jugak. 

Another wedding day dan juga seorang lagi rakan kami yang berjaya off market. Well, macam Afiq cakap, umur 25-27 ni memang kena be ready je dengan jemputan-jemputan camni. Anyway, tahniah aku ucapkan kepada Amir dan Izni. Semoga ikatan korang kekal hingga ke akhir hayat dan juga dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah. Amin In Sha Allah.

No comments:

Post a Comment