Monday, May 22, 2023

Kisah AKU n Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri @ Taman Mawarsari

Assalamualaikum,

Sambil tengok match EPL Mancity vs Chelsea ni elok jugak ngupdate blog. Game boring, tu yang decide nak menaip ni. Haha. Okaylah, bulan Syawal 2023 telahpun berlalu tapi sempat jugak aku attend the final two open house Raya bagi melengkapkan diari Raya aku tahun ni.
Hari Khamis lepas, aku dan Irfan berpeluang menghadiri majlis rumah terbuka anjuran JLand Group yang merupakan parent company bagi client kami, Metro Parking (M) Sdn Bhd.
Macam biasalah, jumpa muka sama je. Kalau ada 10 open house, 10 kali lah jugak berjumpa usual suspects ni. Haha
Kami sampai dalam jam 4 petang, memang ramai jugak tetamu hari tu..:-)
Dalam jam 7.30 petang, kami berdua bergerak pulang. Seperti yang dirancang, aku hantar brader ni balik ke rumah mertua dia di Setapak.
Sempat lagi singgah dinner di Dapur Sarawak. Bukan apa, tak berapa kenyang sangat malam tu. Kebetulan brader ada nak menyembang pasal kerja, mula-mula minum je pastu order Mee Kolok Goreng sepinggan. Haha
Balik rumah dalam jam 8.30 malam, dan sampai Sungai Buaya sekitar pukul 9.30. Jalan tak jem pun, aku dok menyinggah R&R nak solat dulu. Karang sampai rumah terlelap pulak..:-)
Hari Sabtu, wife dan anak-anak ikut ayah attend majlis kahwin di Taman Mawarsari. Aku tak dapat nak join since ada urgent meeting pulak hari tu.
Haha, budak sorang ni. Betul-betul kenyang sampai menyandar kat tangga tu..:-p
Malam pulak lepas Isyak, aku dan family berkesempatan join sambutan majlis Hari Raya Aidilfitri anjuran KRT Taman Mawarsari, iaitu kawasan perumahan aku di Bandar Sungai Buaya. Majlis berlangsung di Jalan 6, iaitu di lorong kediaman Tuan Pengerusi kami, Tn Megat.
Ramai jugak yang attend hari tu. memang ramai muka-muka baru yang aku tak kenal. Tapi kalau otai-otai, yang tu memang aku familiar lah.
Wife aku memang suka bab makan-makan ni, tapi body tetap maintain. Yang aku ni kalau terlebih makan, so lemak pun terlebih. Haha
Bayangkan aku duduk Mawarsari ni dari umur Darjah 2 time family kami pindah tahun 2000, sekarang ni tahun 2023 anak dah dua orang. Huhu. 23 years! Lama tu.
Ayah pun join jugak, takkan lah tak join. Antara penduduk awal Mawarsari ni..:-)
Main menu malam tu ialah Kambing Golek, ada juga makanan tradisi such as Lemang, Ketupat, Nasi Impit serta beberapa jenis juadah lagi.
Pulun nak tengok kucing bawah meja. Haha
Dalam jam 10 malam, kami bergerak pulang meninggalkan majlis. Jalan kaki je, event kat Jalan 6, rumah aku dan ayah pulak kat Jalan 4. Tak yah susah-susah bawak kereta nak cari parking.

Dengan entri ni, maka tamatlah Diari Syawal aku untuk tahun 2023 ni. Okaylah, nak tidur ni. Esok aku nak kena gerak awal, since ada data training kat Bangsar. Anyway congratulation in advance kepada Manchester City diatas kejayaan menjadi juara EPL tahun 2022-2023 ni. For my team, let's target the third place now. Dua game je lagi.

No comments:

Post a Comment