Monday, May 29, 2023

Kisah AKU n Majlis Raya Aidilfitri Perdana Masjid ar-Rahmah

Assalamualaikum,

Eh ada entri Raya lagi ke? Haa, ni last kot. Kira penutup lah, asalnya tak plan nak pergi pun. Tapi wife ajak, kita pun layankan je lah.
Hari Ahad - kami sekeluarga bergerak ke venue event yang terletak di Masjid ar-Rahmah Felda Sungai Buaya dalam pukul 11.30 pagi. 
Memang ramai tetamu semalam, event ni sebenarnya merupakan acara tahunan disini yang menggabungkan 12 buah surau-surau di kawasan Sungai Buaya ni, termasuklah Surau an-Nur di Taman Mawarsari.
Awat keras je tu Iman?
Haha, dapat duduk dengan Acik Dolah; Ni kawan baik abah tau, kenal sejak zaman sekolah lagi..:-)
Sambil-sambil menjamu selera, ada persembahan qasidah jugak.
Wife lah yang seronok bab-bab makan ni. Huhu. Eh takde gambar Fariq pun? Haa, budak tu dah balik Melaka ikut makcik dia yang datang hari Sabtu. Yelah, minggu depan kan cuti sekolah seminggu. Duduk sini pun bukan ada buat apa pun since aku pun bekerja. At least balik kampung boleh main dengan sepupu-sepupu..:-)
Aku sebenarnya tak berapa fit sangat sebab selsema. So makan pun tak rasa apa sangat.
Bila dah kenal orang bukan main suka lagi budak ni.
Dalam jam 1 petang, kami bergerak pulang. Memang panas cuaca sekarang ni, aircond kereta nak kena bukak 2 baru rasa sejuk.
Malam pulak aku berkesempatan ngeteh dengan bro Afiq dan Dolah dekat Restoran Jamal Bukit Sentosa. Lama beb tak melepak dengan dua orang ni, tak silap aku last time majlis kahwin Afiq di Rawang, kira-kira a few months back. Ada lah 2 jam setengah melepak tadi from 8.30 malam sampai jam 11. Kena balik sebab tak nak terlepas untuk menonton last match EPL bagi musim 2022-2023 ni. Yang ni aku update lain entri ya

Okaylah, nak tengok bola jap. Hopefully boleh menang lah untuk game terakhir liga ni. Amin In Sha Allah.

P/S: Mod Realm of Thrones dah keluar, memang cun. Nanti ada masa aku review..:-)

No comments:

Post a Comment