Monday, July 4, 2016

Kisah AKU n Quick Retreat @ Hotel Anggun

Assalamualaikum,

Alhamdulillah, kami sekeluarga sudah pun selamat tiba di Perak. Cuma bezanya, mak ayah berada di kampung halaman masing-masing, manakala kami tiga beradik berada di Seri Iskandar. Buat apa kat sini? Kenapa tak balik kampung terus? Nak tahu, meh la baca entri ni..:-)
Bertolak dari Bandar Sungai Buaya sekitar jam 10 pagi. Boleh tahan mengantuk jugak since tidur pun lepas sahur. Ohh, by the way - ni second time balik raya naik Myvi biru aku ni..hee
Jalan clear tadi, mati-mati aku ingatkan sesak. Dalam pukul 12.30 dah sampai Seri Iskandar.
Eh apo bondo ni? Haa, ni lah plan kami 3 beradik. Seperti korang sedia maklum, tahun depan akak aku tu nak jadi isteri orang dah. So, dia request untuk buat buat something yang kitorang tak pernah buat sepanjang balik beraya - tidur hotel. Kebetulan balik 2 hari before raya, so kami pun setuju untuk bermalam sehari di Hotel Anggun ni..:-)
Interior design hotel ni memang unik, berkonsepkan industrial design. Tengok pintu bilik air tu - memang old school. Cat dinding pun maybe dibiarkan camtu untuk mengiyakan lagi design tak siap ni..haha
Ni pulak bilik air. Tapi bau cat dalam ni buat aku nak termuntah..:-p
Siap ada deko angsa lagi atas katil. Apa diorang ingat aku book hotel ni nak honeymoon ke? haha
Tidur mati beb! Dari pukul 2 sampai pukul 6 petang. Habis plan asal nak ke D'Mall tengok cite Now You See Me 2. Takpelah, hari raya nanti singgah la kejap.:-)
7.35 PM - Azan Maghrib berkumandang menandakan telah berakhirnya hari ke 28 Ramadhan untuk tahun 2016. Untuk hari ini, kami berbuka puasa di McDonald Seri Iskandar. 
Mula-mula ingat nak berbuka di BurgerByte, siap dah survey menu kat internet. Rupa-rupanya branch kat sini dah tutup awal Januari hari tu.
Malam ni buat apa? Main Yuri's Revenge lah, game tahun 2001 pun aku layan lagi. Nampak sangat laptop dah uzur..haha

Okay lah, nak sambung main game ni. Sambil tu tengah download Red Alert 3 ni. Mesti best ni!

P/S: Esok check out pukul 12. 

No comments:

Post a Comment