Friday, June 3, 2016

Kisah AKU n Welcome To Malpro!

Assalamualaikum,

Seperti you guys sedia maklum, aku telah mendapat tawaran untuk berkhidmat di Malpro Industri Sdn Bhd dan tanggal 1 Jun, perjalanan kerjayaku bernafas semula.  
Menariknya berkerja disini, jarak perjalanan diantara rumah dan pejabat sangat dekat. It took me less than 10 minutes to reach the office dan yang paling penting - keluar rumah hari dah cerah. Mana taknya, pukul 8 pagi keluar - 8.10 dah sampai kompleks pejabat. Parking kereta (berbumbung dan FOC), dengar Johara Pagi ERA. 8.20 punch card..huu
Walaupun aku pernah berjanji I will not take any job related to sales, marketing etc. I found my new position nampak menarik untuk dicuba and of course, keadaan ekonomi sekarang pun tak berapa baik untuk memilih and the competition is damn crazy! So, takde sebab kenapa aku nak tolak offer ni eventhough what they offered me tak sebanyak yang aku terima di Trueventus dan CapSource. As the company's marketing arm, aku yakin it's worthwhile to give a try and venturing new skill set. Bak kata my previous manager, Abg Lan - try new things, you will not lose anything but everything to gain. Itu lah kata-kata yang selalu aku pegang.
Since ada dua staff baru dalam Marketing Department - kami rotate training. Untuk minggu pertama, aku diletakkan dibawah Production Department - learning the production cycle, quality and safety policies, work procedures and even kena buat perabot!
Pandangan depan pejabat kami. Dulu lalu je, sekarang dah kerja dalam ni..:-p
Apa hal ni? Haa, tadi lagi best. 12.30 break terus balik rumah. Skip lunch dan berehat atas katil sekejap. Pukul 1.20 aku ke Surau Al-Ikhlas untuk solat Jumaat. Okay lah dapat rest, mana nak dapat beb! haha
Kami disini balik pukul 5 petang and yang best, balik pun langit still cerah..haha. Tapi hari Sabtu minggu kedua dan keempat kena kerja half day. Okay lah, bukan jauh mana pun..:-)
Disclaimer - Ni bukan produk syarikat kami. But, I'm sure I can explain specifications yang ada kat typist chair ni. Oops, did I said typist chair? Hell yeah, dulu bila orang tanya aku cakap ni kerusi je. Dalam gambar ni it's a typist chair with arm rest, t-metal support, roda hidup, simple mechanism, medium gas lift, adjustable back seat and of course, sponge. Hehe, power tak..:-p
Jadi, suasana kerja baru, rakan-rakan sekerja baru, bos baru dan sudah tentu, semangat baru! Doakan kejayaan aku disini kawan-kawan!

P/S: Lu jangan nak suka sangat dok perli-perli gua, nasib lu pun belum tentu lagi.

No comments:

Post a Comment