Tuesday, June 21, 2016

Kisah AKU n Training @ FITEC

Assalamualaikum,

Apa macam puasa kali ni kawan-kawan? Dah masuk hari keenam belas kita menunaikan rukun Islam yang ketiga ini dan aku sekarang berada di sebuah bilik hotel di Batu Caves. Buat apa kat sana bro? Panjat tangga kuil ke? Haha..tak lah, aku baru je selesai menghadiri satu kursus mewakili Malpro untuk 2 hari ini.
Seawal 6.30 pagi lagi aku dah bergerak dari rumah untuk ke venue latihan Furniture Industry Technology Center di Batu Caves. Sampai exactly 1 jam, macam biasalah power nap dulu dalam kereta sementara nak tunggu kursus bermula.
For you guys punya info, aku mengikuti training BHIC Safety Access Pass. It's a must-have pass untuk our personnel to enter fasiliti Boustead as a part of our "top-secret" mega project..:-)
Modul hari pertama finished around 4 o'clock dan some of us yang memilih untuk menginap telah dibawa oleh staff FITEC ke bilik penginapan kami. Ni lah bilik aku semalam. Share dengan staff dari Ruffntuff Sdn Bhd, Shamsul. Lengkap dengan penghawa dingin, running hot water, flat screen TV dan juga katil single bed yang selesa.
Kami yang menginap berpeluang untuk berbuka puasa bersama-sama disini since already provided by FITEC. Thanks!
Tak pergi Terawih pun semalam. Punya lah leka berbual dengan Shamsul sampai tak perasan jam dah masuk pukul 1 pagi..:-p
Hari kedua training pula berjalan seperti biasa. Ada latihan praktikal sikit mengenai some fire fighting dan juga examination untuk lulus criteria Safety Pass tu.
Seperti hari pertama, our second day juga tamat sekitar jam 4 petang. Ada sedikit penggulungan dari wakil FITEC, Boustead Heavy Industries dan juga from wakil vendor yang diwakili oleh my boss, Dato' Hj Ruslee. Habis je sesi bergambar, kursus 2 hari kami pun ditamatkan dengan jayanya..:-)
Bergambar dengan Shamsul, rakan sebilik sepanjang kursus berlangsung. Sekali pandang macam muka Mujahid pun ada..haha
Selfie seround bersama delegasi from Ruffntuff Sdn Bhd, Shamsul dan Syazwan.
Left FITEC compound sekitar jam 4.10 petang. In Sha Allah next training di TLDM Lumut pulak. Itu pun kalau ada rezeki Dato' nominate aku lagilah..:-)
Check in Hotel Inap di Prima Seri Gombak. Esok ada urusan lagi disini. Yang tu cerita lain entri. Dah penuh gambar dalam entri ni..:-p

Okay lah guys, nak kena tidur ni. Karang esok terlajak tidur pulak. Jumpa lagi next entry, till then take care semua!

No comments:

Post a Comment