Wednesday, June 22, 2016

Kisah AKU n Quick Retreat @ Hotel INAP

Assalamualaikum,

Entri ni sambungan kepada cerita kursus aku di Batu Caves semalam. Walaupun kursus tu dua hari je, tapi atas sebab tersendiri, aku memilih untuk extend satu malam lagi kat sini. Alang-alang family takde kat rumah sempena Nuzul Quran, rasa tak salah pun kalau aku pamper myself kat Batu Caves ni setelah undergoes 2 days of training..:-)
Aku booked Hotel INAP ni hari Ahad lepas bila my family decided to go somewhere untuk 2 hari ni (ni pun diorang tak balik lagi, mana entah pergi). Since memang takde orang kat rumah, aku pun decided untuk tak nak balik. So, habis je kursus semalam aku terus check in kat hotel ni.
Ni lah Hotel INAP. Strategically located di area Prima Seri Gombak yang menempatkan banyak restoran-restoran butik, fast food chain seperti Nando's, Texas Chicken, Pizza Hut dan McDonald. Nak cari makan memang takde masalah kat sini. Semuanya walking distance.:-)
Aku stay kat bilik jenis Double Room w/o Window. RM 70 satu malam for one Queen-Sized bed, Flat Screen TV, air-conditioned and Wi-Fi access.
Ada running hot water as well which is very penting untuk aku yang suka mandi air panas. Kiut je toilet hotel ni..:-p
Iftar di Ameena Curry House. Steady je bukak puasa sorang-sorang, sedangkan meja sekeliling punya lah penuh dengan family, couple, students etc. Hati kena kering beb, yang penting tema gua semalam Western..huu
Lepas Isya, buat Terawih sekejap. Pastu marathon cerita Ant-Man, Mission Impossible:Rogue Nation dengan Jurassic World. Pukul 3 turun sahur kat Ameena sambil layan EURO - Spain vs Croatia. Then cam biasalah, performed Subuh sebelum tidur..:-)
Pukul 11 AM - Check out dari hotel. Dah kenapa menyemart pakai blazer, tie segala bagai ni? Beg dah tak muat nak sumbat. Nanti renyuk pulak. Plus, cool sikit drive macam ni..hehe
If tau sesak camni baik balik naik DUKE terus masuk PLUS. Benda setengah jam boleh jadi satu jam kalau lalu jalan lama ni. Macam manalah Dolah tu boleh tahan pergi kerja lalu sini hari-hari..:-p

So guys itu sajalah cerita untuk petang ni. Mengantuk lagi mata sebenarnya ni, tidur 4 jam je tadi.

P/S: Sabtu ni confirmed berbuka puasa dengan Brotherhood Sungai Buaya. First invitation after hampir 3 minggu berpuasa. 

No comments:

Post a Comment