Tuesday, September 23, 2014

Kisah AKU n Masak Time!

Assalamualaikum semua, semalam aku dapat peluang untuk memasak kat rumah ni. Mak tak berapa sihat so memang dia takde plan nak masak. Aku pun asalnya bergurau je, kata boleh masak. Tiba-tiba je mak kasi greenlight suruh keluarkan ayam from fridge tu.

Mula-mula ingat nak masak apa yang aku tau je tapi rasa macam nak try something yang baru. Kakak aku pun suggest benda yang sama, dan dia keluarkan buku resepi yang Opah bagi time Raya hari tu. Pastu kami pun sepakat untuk masak dua lauk je.
Haa, ni lah lauk kami yang pertama. Ayam Masak Sambal Kicap. Sekali tengok macam Tandoori Ayam pulak..haha. Tak lah rumit sangat nak buat, since bahan-bahan tumis yang diperlukan mostly yang asas macam bawang putih, bawah merah, cili, serai, halia, daun limau purut, sos tomato dan kicap. Takde yang pelik kan?
Haha, ni lah lauk kedua. Koboi gilee..Telur dadar bawang je. Malas nak cari resepi lagi sebenarnya. Over sangat nanti..:-p
Ni lah hidangan kami sekeluarga yang dimasak oleh aku and Along. Percubaan pertama membuat resepi baru ni tak lah susah sangat. Boleh dihidang bersama Twister Oren yang menyegarkan..huhu
Nak cuba? Nak resepi? Boleh lah emel aku kat address mcbridefred@gmail.com ni nanti. :-) 

2 comments:

  1. betuah bakal suri hati nanti. haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang bertuah sangat lah sebab saya ni suka mengacau kat dapur..kii

      Delete