Tuesday, July 5, 2011

Kisah AKU, Lif n Pelancong Bodoh

Semalam aku terlewat keluar office, sebab ikut En.Hafiz pergi TM - bayar bil internet. Setibanya aku dioffice, aku bergegaslah kemas barang, turn off lappy, basuh cawan and kemaskan meja. Lepas tu, tunggulah lif dekat level 23A tu. Sampai di tingkat 22, ada beberapa orang pelancong asing - probably from Middle East or Caucasian masuk ramai-ramai. Korang nak tau, apa yang diorang buat - one of them, dahlah pakai tak semegah, kau ingat hensemlah pakai macam tu kat Malaysia ni, mamat ini pergi tekan semua level starting from level 22 sampailah ke B3. Akupun - kurang asam punya pelancong - aku nak cepat ni,then lif tu pun berhentilah setiap level tanpa satu manusia pun yang masuk - yang bikin panas, asal lif tu open je, mesti diorang bising-bising. Aku pun tak faham apa yang diorang dok mencarut semalam, but satu perkataan je yang aku rasa faham - magic. Itupun sebab diorang selalu ulang perkataan "magic" tu waktu pintu lif terbuka. Bengap - memanglah pintu lif tu buka setiap level kalau korang tekan button tu. Sampai je kat tingkat 1M - aku keluarlah dengan perasaan hampeh.."Hampas punya pelancong - buat perangai lek-lok sikit boleh tak??" . Lepas solat Asar kat surau hotel tu, aku dengan pantasnya made my way to Puduraya. Sampai-sampai je sana, bas delayed kot. Celaka betul - penat je aku sprint macam lipas kudung.

No comments:

Post a Comment