Sunday, March 31, 2024

Kisah AKU n Ramadhan 2024 - Wk3

Assalamualaikum,

Sambil nak menunggu Der Klasiker ni elok jugak menaip cerita Ramadhan aku dan family. Okaylah, tanpa membuang masa jom tengok sikit apa yang berlaku di minggu ketiga Ramadhan 2024 tahun ni

Okay, jom start dengan cerita dipejabat. Tanggal 25 Mac yang lepas merupakan hari ulangtahun aku keempat bersama Touch 'n Go. Tak sangka dah empat tahun kat company ni! Berapa lama lagi plan nak stay sini? Kalau ikut perancangan awal aku dulu lima tahun, tapi tengok lah KPI camna tahun ni. Kalau boleh tapau kita stay lah. Huhu~
Minggu ni jugak aku dah buat preparation untuk naikkan mood Raya. Dah start dengar lagu Raya time pergi kerja, and of course main bunga api dan mercun dengan si Fariq ni kebiasaanya after aku habis solat Terawih.
Jumaat lepas aku "balik kampung". Dah lama tak tidur kat rumah ayah. Untuk Iman ni first time dia bermalam kat rumah atuk time bulan puasa. Another reason sebab rumah aku ada orang datang nak repair tangki air, plus servis aircond.
Pagi Sabtu tu anak-anak memulakan hari dengan mandi kolam.
Apa benda main bunga api pagi-pagi. Haha
Pastu bawak pergi the nearest saloon nak adjust rambut budak dua orang ni. 
Haha. Bukan main melalak..:-p
Petang tu aku dan family bergerak from Sungai Buaya sekitar jam 7 petang. Awat keluar lambat sangat? Plannya singgah Plaza Tol Rawang had a light iftar, solat Maghrib dan terus ke AEON Anggun City @ Rawang. 
Plan memang well executed cuma ada hiccup sikit nak cari parking. Time kami sampai memang orang tengah sibuk berbuka puasa so memang clear lah nak bershopping.
Seperti orang lain, kami juga tak terlepas nak shopping Raya tahun ni. Minggu ni je yang ada pun, since next week In Sha Allah wife dan anak-anak akan balik ke Melaka terlebih dahulu rasanya hari Sabtu. Aku pulak akan menyusul after lepas settle working hour Isnin tu..:-)
Sempat lagi dua beradik ni berposing..:-p
For this time kami berpecah selepas agreed on tema Raya. Senang sikit bila split ni, dapat jimat masa. So wife bawak Iman, while aku pulak dengan Fariq.
Tahun ni pakai kaler apa bro? Hint - kami tak pakai baju kaler tu pun..:-)
Dalam jam 8.45 malam, kami gather semula dan menamatkan sesi shopping Raya malam tu.
Tunggu apa tu?
Ibu abah dah lapar nak buka puasa diorang boleh ajak main arked ni pulak. Pfft
Sambung shopping toys pulak kat Mr.TOY. Huhu. Budak yang belakang tu paling excited..:-)
Balik from solat Isyak, boleh terenterframe pulak budak sorang ni tengah selfie..:-p
Dalam jam 9.20 malam barulah kami had our proper iftar. Kali ni kami memilih untuk makan di AliMee Hand Pulled Noodle or formerly known as Mee Tarik Warisan Asli. Ni tempat first aku dan wife celebrate birthday after bergelar suami isteri lima tahun lepas..:-)
Of course bila makan kat sini, dish yang aku tak akan pernah missed order is their steam dumpling.
Aku memang suka makan dumpling. Anak-anak pun ikut menurun suka makan jugak..:-)
Dua beradik ni kongsi Egg Fried Rice, ni je yang tak pedas.
Sekitar jam 10 malam, kami pun bergerak pulang ke Sungai Buaya. 
Sampai rumah dalam jam 10.20 camtu. Saja nak tunjuk kemeriahan rumah aku yang baru pasang lampu lip-lap. Ada lah feeling Raya sikit. Hehe

P/S: Alhamdulillah. Newcastle buat comeback tadi lawan West Ham. Minit 77 masih ketinggalan 1-3, full time menang 4-3! Tahniah Eddie Howe and the team. HWTL

No comments:

Post a Comment