Saturday, November 28, 2020

Kisah AKU n Happy Birthday 2020

Assalamualaikum,

Alah, lambat dua hari pulak. Nevermind, tengah free ni baik update cepat. Karang dah start busy, minggu depan pun belum tentu mood menaip tu nak datang. Okey, malam ni nak berkongsi cerita pasal entri penting untuk diri aku dalam blog ni.
Alhamdulillah, masih diberi nikmat kehidupan oleh Allah untuk terus bernafas diatas muka bumiNya ini.  Syukur kepada Allah aku panjatkan kerana telah menganugerahkan kesabaran untuk mengharungi kehidupan yang penuh ranjau dan onak ini. 26 November 2020 ialah hari ulangtahun aku yang ke 28. Haha, dua tahun lagi nak 3-Series ni. Untuk tahun ni, yang pertama wish tentunya cik isteri dan anak (tepat pukul 12 tu, haha!), followed by Along (8.00 pagi), mak (9.45 pagi), adik (1.00 petang) dan ayah sekitar jam 2.30 petang. Other friends termasuklah dari group Lepak Saje, iaitu Afiq dan Dolah serta beberapa orang rakan di FB.
Tahun ni pun ada e-wish dari Touch 'n Go via Teams. Adalah beberapa rakan sejawat yang wish dekat sana.
Celebration tahun ni simple je makan bersama keluarga kecil aku di Restoran Mohd Chan Bukit Sentosa. Nak keluar berjalan kat mall masih tak boleh lagi sebab ada roadblock di highway. Tak plan pun nak keluar, pukul 4 tu baru terfikir. Tu yang siap then terus kesana.
Fariq syok makan Nasi Ayam kat sini. Huhu
Baju dan seluar ni wife yang hadiahkan. Huu. Lama aku tak pakai seluar kaler camni, biasa hitam je..:-)
Sampai rumah sekitar jam 6.30 petang. Jem sekarang Bukit Sentosa, lagi-lagi dekat depan TESCO tu. Pfft
Tahun ni juga dapat hadiah dari Bro Faris. Sebijik monitor untuk kegunaan aku bekerja di rumah. Katanya, kebetulan ada jiran buat carboot sales sebab nak pindah rumah. Dia teringat aku ada membebel time buat kerja kat rumah ayah dulu pasal takde monitor. Haha. Thank you brother, nanti aku carikan jersi Chelsea untuk hang.
Satu lagi hadiah bila Newcastle berjaya menamatkan rentetan kekalahan dengan late winner versus Crystal Palace di Selhurst Park. Gol-gol dijaringkan oleh Wilson dan Joelinton di minit ke 88 dan 89. Huu. Tengok kat phone je tadi since anak bini diorang boleh tertidur kat ruang tamu pulak semalam.

So, 28. Apa je pencapaian dari last birthday? Alhamdulillah, tahun ni aku berjaya kuatkan hati untuk resigned from Quatriz dan join Touch 'n Go. Empat tahun bersama company lama sudah tentunya banyak mengajar ilmu penting untuk tugas baru aku sekarang. Myvinium Falcon pun dah 6 tahun dengan aku. Memori dalam hidup aku tahun ni semestinya banyak dihabiskan bersama Ija dan Fariq. Semoga rumahtangga yang kami bina ni sentiasa berada dalam lindungan Allah..:-)

Anyway, a very Happy Birthday to Mr. McBride! Terima kasih juga kepada keluarga dan rakan-rakan yang sudi wish dan mendoakan kebaikan dan keberkatan hidup kepada aku. Allah sahaja yang dapat membalas budi dan doa you all semua. Amin In Sha Allah.

2 comments:

  1. Happy birthday ya, btw cantik je warna seluar tu, suits u well :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you. Dulu time belajar memang layan seluar kaler light camni, dah kerja ni penuh seluar hitam je dalam almari. haha

      Delete