Saturday, November 14, 2020

Kisah AKU n 2nd Wedding Anniversary

 Assalamualaikum,

Baru sempat nak update ni. Busy sungguh aku minggu ni buat department's budget, proposal dan juga kerja-kerja lain. Petang ni aku nak update pasal satu anniversary yang penting dalam hidup aku dan isteri. Hari ni kita straightforward je ke main entry sebab takde cerita menarik pun yang happen dalam minggu keempat CMCO Klang Valley ni. 
Dua tahun yang lepas, aku selamat melafazkan akad dan sah menjadi suami kepada Ija. Tengok gambar ni macam tak sangka pulak dah jadi laki orang time tu. Daripada nak isi perut makan sorang, pastu dah ada satu lagi perut nak kena bagi makan. 
Thank you very much sebab sentiasa berada disisi abang sepanjang perkahwinan kita. Abang sedar mungkin tak banyak masa yang dapat kita spend bersama atas kekangan kerjaya. Tapi percayalah, ni semua untuk masa depan keluarga kita. Abang tak kisah penat kerja, tapi harap sayang dapat terus faham dan support abang dari belakang. I love you, baby..:-)
Dua tahun usia perkahwinan semestinya membawa banyak perubahan dalam hidup aku. Tahun pertama kami dikurniakan seorang anak lelaki sihat dan cerdas yang diberi nama Fariq Ilham.
Tahun kedua, orang kata rezeki anak. Aku diterima bekerja di Touch 'n Go Sdn Bhd. Alhamdulillah, new seniority, new salary. Ija pun sama jugak, tahun kedua start bekerja di Rotiboy Bakeshoppe Sdn Bhd. Walaupun katanya tak earn that much time dekat Greencon dulu, at the brighter side lokasi yang cuma 15km dari rumah pun dah cukup baik. Jimat tol, jimat minyak.
Tahun lepas sambut anniversary kat Palm Mall Seremban, had some good dinner and layan movie Midway. Tahun ni pulak aku ada mengajak wife pergi dinner bertiga sekali dengan Fariq, tapi dia tak nak pulak - Hulu Selangor ada kes aktif Covid-19 katanya. Hmm takpelah, karang paksa melebih lain pulak yang jadi. Sudahnya duduk rumah layan BabyTV je..:-p

Malam ni takde game EPL, aku nak berehat je hujung minggu ni after one of the most intense working week at TNG. Habis budget tabling Isnin depan kita reform balik kerja yang ada. 

P/S: Haih ni semua politikus punya hal. Hari tu elok curve dah flat, tak memasal kes naik balik. Nak jadi ahli politik kena ada selflessness, bukan selfish lah tahi. Time ni jugaklah nak main political game.

No comments:

Post a Comment