Friday, December 30, 2016

Kisah AKU n Memories 2016

Assalamualaikum,

Malam ni suka aku nak share entri wajib penutup tahun bagi blog ni. Seperti kebiasannya, sebuah entri berkenaan kenangan dan juga highlight akan ku tulis to conclude aktiviti blog ni dan untuk meneruskan tradisi, jom kita tengok sikit entri penutup untuk tahun 2016 aku. Bring it on!

January 
Menamatkan percutian bersama Brotherhood Sungai Buaya ke Hadyai, Phuket dan Krabi. Our first ever oversea trip and of course, more to come selagi bujang ni. Huhu

February 
Menghadiri kursus PAC di Sungai Petani untuk pengambilan Pegawai Tadbir Diplomatk (PTD)
Kakak aku selamat ditunangkan bersama Syazwan.

Mac
Ditamatkan perkhidmatan bersama CapSource.

April
Nothing

May
Disastrous month - Despite my great effort where I managed to made it through interview stage, I failed to enter the government service dengan result Pegawai Tadbir Diplomatik dan juga Pegawai Penyelidik SEARCCT yang mengecewakan.

June
Menyambung karier semula di Malpro Industries setelah hampir 2 bulan menganggur.

July

Nothing

August
Resigned from MISB and started a new career as a Business Development Analyst di AlloyMtd.

September 

Nothing

October
Mengikuti first company trip di Langkawi. Best!

November
24 year old Farid. Happy Birthday!

December
My only sister selamat dinikahkan bersama tunangnya, Syazwan. Majlis persandingan yang julung kali diadakan bagi keluarga kecil kami berlangsung dengan jayanya di Bukit Beruntung Golf Club, Rawang.
Alright, now we are going to tengok sikit komen tentang my azam 2016. Tercapai ke tidak?
  1. Blog: Alhamdulillah, aku masih disini menaip untuk blog ini.
  2. Kerjaya: Azamnya nak pegang junior managerial position. But seperti yang aku mentioned sebelum ni, I had a pretty rough roller coaster career life. Retrenched at Capsource, terribly underpaid at MISB dan alhamdulillah di AlloyMtd, akhirnya aku dapat what I deserve. Sesuai dengan my status as degree holder dan juga several years of working experience..:-)
  3. Aset: Niat hati nak simpan RM10k, but my income stagnant for almost 4 months after being retrenched. It did really disrupt my plan. However, I fought back tapi tak cukup lah nak kumpul that amount.
  4. Family: Setakat ni takde isu gaduh-gaduh pun dengan family. Rasanya bulan 3 aku ada bawak diorang for a quick retreat at Nilai. Can ah? Boleh lah. Huhu
  5. Certificate: Yup, untuk tahun 2016. I enrolled for ISO Internal Auditor professional certificate and nailed it.
  6. Pasangan: Haha. Ni paling kesian. Plan nak bertunang lah konon. Huu. 

Bak kata 9Gag, tahun 2016 ni memang asshole. Sama jugaklah macam aku. Out of 6 resolutions, hanya tiga je yang berjaya dicapai.What I can summarize, my 2016 resolution was not that good. Mungkin ada uncontrolled situations dan element of surprise menyumbang kepada faktor itu. Overall, thank you very much untuk semua memori 2016 dan aku mengharapkan 2017 akan menjadi tahun yang baik untuk aku. Amin In sha Allah.

No comments:

Post a Comment