Saturday, February 27, 2016

Kisah AKU n Bro Baim's Wedding

Assalamualaikum,

Petang tadi aku menghadiri sebuah majlis perkahwinan. Bukan seorang kenalan, tapi merupakan kawan kepada kakak aku ketika dia menuntut di UiTM dulu. Asalnya nak ikut Afiq and Dolah menghadiri wedding Ijat kat Kuala Pilah, tapi atas misled information berkenaan tarikh yang clash dengan majlis ni. Aku pun 'pilih' untuk attend majlis di Bukit Damansara ni. Bukan sebab apa, tapi sebab akak aku dah booking aku 2 minggu awal..haha
 
Kami bergerak dari rumah sekitar jam 12 tengah hari, sampai ke destinasi dalam pukul 1. Ni semua sesat punya pasal, GPS pun satu asyik nak lost signal je memanjang..haha
Aku kalau jalan-jalan KL ni memang kalau boleh cuba elak. Tapi since si akak ni dah payung minyak dengan TnGo, terpaksalah redah..:-p
Ni lah venue bagi majlis persandingan petang tadi - Masjid Saidina Umar Al-Khatab, Jalan Setiabudi, Bukit Damansara. Kawasan elit ni, kiri kanan rumah besar-besar..;-)
Sampai je, Along terus berkumpul dengan kawan-kawan dia ni. Dah macam tangga pulak aku tengok..haha. Introducing from right - Athirah, Sofea dan juga Darina
Majlis ni buat dalam Dewan Masjid, so berkaki ayam je kami tadi. Asal kepala macam besar je..huu
Makan dulu sementara menunggu ketibaan pengantin-pengantin. Haa, lupa pulak nak inform. Dalam majlis ni ada dua pasang pengantin - adik dan kakak bersama pasangan masing-masing.
Pasangan mempelai pertama - yang kaler purple tu.
Yang kedua - ni lah kawan kakak aku. Saudara Ibrahim namanya, dikenali dengan panggilan Baim.
Bergambar bersama bekas rakan-rakan seperjuangan UiTM. Tahniah bro! 
Akak aku pos gambar ni kat group whatsapp diorang, ada yang tanya - "Yang brader amik selfie tu budak fakulti mana eh?" Haha, mungkin muka aku sebaya diorang barangkali..:-p
Around 2.15 PM, kami bergerak pulang ke rumah masing-masing. Sempat lah mini reunion tadi geng akak aku ni. Yang group aku ni tah bila lah nak reunionnya..:-(
Balik tadi boleh pulak tersilap jalan masuk Pusat Bandar. Sudahnya sangkut jalan jammed dari Masjid Jamek sampailah ke Tol Duta..haha, dah macam time kerja kat company lama pulak rasanya menghadap jalan jammed camni..:-)

So, itu lah dia cerita ringkas petang ni. Buat Saudara Ibrahim, tahniah saya ucapkan. Semoga kekal bahagia hingga ke akhir hayat. Okay, malam ni nak buat apa? Lepak sekejap lah, jumpa kawan-kawan bagi reda sikit problem aku ni.

No comments:

Post a Comment