Sunday, February 7, 2016

Kisah AKU n Game Plan!

Assalamualaikum,

Cuti CNY dapat 4 hari but surprisingly, aku dan Brotherhood takde plan pergi mana-mana pun. Bukan apa, rasa macam baru je lagi bercuti kat Thailand hari tu. Sekarang ni pun dalam proses nak cover balik expenses yang digunakan time travel tu. So, memang duduk rumah je lah sekarang..:-)
Minggu lepas pun hampeh jugak. Haha. Payah beb kerja dalam bidang ni sebenarnya. Langit tak selalunya cerah. Dapat additional task from the CEO to assist him in his property development project. Buat proposal, paper works segala bagai. Dah lama tak buat benda-benda macam ni..huu
Semalam melepak dengan Afiq je sampai pukul 2 pagi. Pisang beb kat rumah, Cik Ida tak sihat sangat, bagi dia rest je semalam while cik abang ni pergi ngeteh..:-)
Newcastle menang semalam against WBA, scored by our bad boy Mitrovic. Pelik betul, bila takde live kat Astro and aku tak dapat tengok. Boleh pulak menang..haha
Main The Sims 3. Dah jadi Division Head sim aku ni..huu. Bayangkan, umur dah nak masuk 24 tahun, still main game ni lagi since 2010. Tak boring pun, dia jadi boring bila korang main pakai cheat.

Cuti ada 2 setengah hari lagi ni. Apa plan? 

Last Friday I met Abg Lan kat Teh Tarik Place Wangsa Walk. He said don't be to complacent dengan apa yang ada sekarang. Memang lah seronok office baru ada PC sendiri. Itu boleh jadi major distraction untuk daily work rate yang boleh bagi negatif impact kat sales aku. So he advised me, buat seperti apa yang dilatih oleh John dulu dan jangan sesekali forget to buat market research kat rumah. Yup, that's what lacking I guess. Dengan PC yang ada depan mata, memang kadang-kadang buat aku terleka sampai call rate jadi less than 50 sehari as compare to almost 150 times kat Trueventus. 

Research? Yes, jujur cakap kalau dulu aku boleh spend 3 jam pada hari minggu, and additional 1 jam after balik office in daily basis untuk cari leads baru kat LinkedIn. But now, things changed. Nak spend satu jam hari minggu pun tak dapat. Sudahnya, pakai leads lama yang ada je. That's quite worrying sebenarnya bila bekerja dalam industri ni. We need to be on top of our game with a fresh new leads every single week, every single day if necessary. So, aku nak gunakan cuti yang ada ni untuk refine market research and come Wednesday, I've a ton of HR peoples and ready to hit their ass!

A simple game plan but need commitment and determination. Mungkin cuti ni akan jadi turning point untuk work practices aku balik kepada yang asal. Hardworking and workaholic's Ferdi. Apa-apapun, selamat menyambut Tahun Baru Cina kepada Wayne, Mac, Claryn, Jenny dan juga teman-teman lain berbangsa Tionghua. Gong Xi Fat Chai!

No comments:

Post a Comment