Friday, June 14, 2013

Kisah AKU n Syarahan Tahunan Ketua Setiausaha Negara Malaysia

Assalamualaikum kawan-kawan, hari ni telah berlangsungnya sebuah program yang berprestige tinggi organized by FSPPP, tempat dimana aku menuntut ilmu. Program tahunan ini yang diberi nama Syarahan Tahunan Ketua Setiausaha Negara Malaysia telah dihadiri oleh sejumlah besar VVIP yang aku pun dah mention dalam my previous entry. Sebagai seorang pemimpin pelajar FSPPP, aku berasa bangga sangat sebab fakulti kami mampu menganjurkan program yang gilang-gemilang ni..:-)
Aku sampai tadi dalam pukul 7.15 pagi - since student pun dijangka tiba dalam pukul 8.30 pagi. Waktu aku sampai, ada lah beberapa staff and amazingly aku lah student first yang sampai tadi, diikuti Abbas dan juga beberapa rakan from CASS.
Macam biasalah, event fakulti kami pun turut serta jugak dalam menjayakannya sebagai urusetia pelajar. SMF secara totalnya menguruskan protokol majlis. 
Aku asalnya in charge kat area lobby untuk memastikan flow student lancar, tiba-tiba ketua Biro Protokol, Pn. Hamizah menukarkan task aku untuk menjadi Liaison Officer untuk Encik Mohamed Ali B. Othman, Timbalan Setiausaha Bahagian, Kementerian Perumahan & Kerajaan Tempatan. Best jugak approach dengan orang-orang besar ni..hii
Program dimulakan dengan ucapan pembukaan oleh VC UiTM, diikuti ucaptama oleh Dekan FSPPP. Waktu ni aku masuk la dalam jap, saja nak tengok student-student..:-)
Start je syarahan, aku pun keluar, tengok dari tv yang ada kat lobby tu.. Pic ni pulak student-student yang lambat..haish korang ni, cuba la tepati masa sikit. Aku pukul 7.15 dah tercongok kat situ, korang ni pukul 9.30 baru sampai..:-(
Since majority urusetia pelajar dan staff pun tak breakfast, kami pun berpeluang untuk makan makanan yang disediakan untuk VVIP..hii, biasanya inilah privilege yang kami sepatutnya dapat tapi biasa di condemn oleh student-student lain..
Waktu sesi penyerahan Suara Hati Mahasiswa dan QA Session, aku masuk jap - nak jugak dengar apa yang diorang tanya kat KSN tu..and rata-rata semuanya soalan bertaraf student universiti..suara hati pun semuanya matang - tahniah student FSPPP!!
Dalam pukul 11 pagi, program pun ditamatkan, VVIP menjamu selera diruangan makan - sementara student pulak maaf ye takde lunch, jangan salahkan urusetia pelajar pulak, sebab kami assist je kali ni - takde kaitan pun dengan bajet etc.
Bersama saudara Asyraf Hadi from CASS. Hari ni aku tak la pulak berkepit dengan si Joe and Pok Jad tu..maybe sebab task pun lain-lain - diorang bawah Biro Pengangkutan, aku pulak under Protokol.
Nak jugak lah gambar walaupun dengan orang lain..bukannya strangers pun si Acap ni, memang dah kenal lama sejak teambuilding kat Bentong lagi..:-)
So, privilige kami dapat jugak makan lunch yang disediakan untuk VVIP, tapi tadi aku tak makan pun sebab tak cukup pinggan..huk
Banyak lebih jugak breakfast tadi, so kami pun decide untuk sedekah kat Pusat Islam, hari ni kan hari Jumaat.
Saya pelajar tahun kedua Ijazah Sarjana Muda Sains Pentadbiran dengan Kepujian, course code - AM228 
Beberapa VVIP yang menunggu untuk pulang..huu, biasa lah nama pun VVIP mesti lah ada driver sendiri kan..hehe, untunglah..
Mendengar ucap tahniah from Dekan FSPPP, Prof Dr Zaliha Hj Hussin kepada semua jawatankuasa termasuklah urusetia staf dan pelajar.
Apa lagi jom lah blah..petang ni ada test CSC pulak..baru je tau tadi..
In conclusion, programKSN adalah penutup bagi program SMF pada semester ini. Dan untuk aku jugak, ianya suppose to be program terakhir yang aku join sebagai SMF sebab aku sudah pun bersedia untuk melepaskan jawatan aku kepada muka-muka baru. Technically, aku still lagi memegang jawatan ni sehinggalah keputusan PRK (dalam bulan 9 - awal sem depan) diumukan dengan MPP baru mengambil alih dan SMF dirombak. Ok lah, untuk cerita tu aku buat separate entri lah - tunggu je nanti. Till then, take care semua.



No comments:

Post a Comment