Wednesday, June 19, 2013

Kisah AKU n Sesi Interview Calon TUNAS SMF

Assalamualaikum kawan-kawan, hari ni telah berlangsungnya Sesi Temuduga Calon TUNAS SMF. Seperti yang korang tahu, borang-borang permohonan telahpun dibuka pada awal bulan dan ditutup pada 10 Jun yang lepas. Rata-rata yang memohon adalah terdiri daripada golongan mahasiswi, alahai manalah siswa-siwa fakulti ni..:-p
Sesi temuduga dibuka seawal pukul 8.30 pagi hinggalah ke pukul 6, dimana kami seramai 17 orang SMF dibahagikan mengikut masa bertugas - iaitu 3-4 SMF dalam setiap 2 jam. Aku bertugas pada pukul 2 hinggalah 4, sepatutnya lah tapi extend jugak sampai pukul 6.
Waktu ni aku tak bertugas lagi, jadi observer je sebab belum pukul 2 petang..hii. Amik la 1-2 picture untuk dokumentasi.
Haa, baru nak beraksi ni - eceyh, sebenarnya tak lah banyak soalan aku tanya tadi - banyak evaluate je..Boleh katakan calon-calon ni memang hebat-hebat belaka. But, kami memegang kata-kata seorang mantan SMF - "Tak semestinya calon yang outstanding dalam interview, yang pandai berkata-kata tu bagus bekerja - sometimes, yang pendiam tu lah yang bagus bekerja"
Haa, memang aku setuju sangat. Kadang-kadang yang pandai bercakap ni, bising je lebih..buat kerjanya tak, taunya nak mengarah je..jangan marah eh, aku cakap berdasarkan pengalaman sendiri.
Sesi petang ni tak lah ramai sangat - maybe sebab ramai dah buat time pagi atau lunch hour. EXCO NR takde siapa pun yang nak..haa, nampak sangat portfolio aku ni tak popular. :-p
Ada diantara kami yang sanggup tinggal lunch demi menjalankan prosedur interview yang menjadi lambang ketelusan SMF dalam pemilihan. Si Mia ni baru nak makan katanya lah..haa
Ok, next..:-)
Macam biasa, ada 3 penemuduga berserta seorang observer.
3 lawan 1..haa, kalau aku dulu 3 lawan 4 - huu, teringat pulak waktu kena interview dulu. Ada lah dalam kira-kira setahun lepas, time Part 2. Sekarang ni aku pulak interview orang, haa..yang ni memang macam roda..:-)
So itu jelah cerita petang ni. Best of luck untuk calon-calon, insyallah kita bakal berjumpa lagi di teambuilding korang..

No comments:

Post a Comment