Saturday, June 1, 2013

Kisah AKU n Myeong-dong's Nightlife

Assalamualaikum semua, sorry lambat lagi update blog. Untuk pengetahuan korang semua, aku telahpun selamat mendarat di LCCT pada pukul 3 petang tadi. Macam biasalah sampai je rumah, basuh baju dulu - baring-baring, nak hilangkan sengal sendi yang duduk selama 6 jam dalam flight. Ok lah, tanpa membuang masa aku nak update untuk hari yang keenam aku di Korea semalam.
Haa, ini jelah kerja kitorang semalam - budak bilik bawah aku tak tau diorang pergi mana. Bukan apa, most of us dah tinggal less than 10000 won je untuk hari keenam ni. Aku lagilah, just tinggal 6000 won je..tapi takdelah sepanjang hari duduk rumah sebab malam tu kami decide nak makan sama-sama untuk budak bilik 301 ni..hii
Dalam pukul 8 malam, kami bergerak ke Myeong-dong subway station - ingat nak habiskan jelah duit -duit yang tinggal tu. Tapi apa-apa pun baik pergi makan dulu, takut nanti belanja kat sini, langsung tak dapat dinner pulak..huk
Dinner untuk malam semalam- burger squid Lotteria. Berharga 2300 won. Sedap tapi pedas, sesuai la untuk orang nogori..huu
Three Stooges a.k.a Rombongan Sopan, bak kata Pn Tuan Nooriani..:-) Maybe waktu lawatan kitorang yang paling senyap dan berdisiplin kot, hehe
Lepas makan, kami jalan-jalan je kat Myeong-dong tapi tak beli apa pun - mana cukup beb duit nak beli kat area yang eksklusif ni..just nak tengok nightlife kat sini je..:-)
Kat subway station baru lah ada benda sikit aku beli - tu pun spend 4000 won je, sebab lagi 2000 won memang awal-awal lagi nak save untuk kenangan..
Hanya mampu mencium dan memegang susu pisang yang menjadi minuman harian aku kat sini selama hampir seminggu, huu.. gonna miss you lah !!
Pemandangan malam from our guesthouse.
Lepas tu, kami pun berkemas, dah nak balik pun - cuma tinggal beberapa jam je before kami meninggalkan Korea.
Aku pulak memang petang semalam dah siap kemas barang, so malam tu jadi advisor diorang je la, tak pun jadi pengacau..haa
Aiman pun tengah sibuk packing barang-barang - biasalah tu, kita waktu pergi beg ringan je, time nak balik tu yang tiba-tiba jadi berat. Mana taknya, souvenir pun dah berplastik-plastik..:-)
Sedikit picture dalam guesthouse kami time waktu puncak mengemas, huu...memang berselerak betul. Takut si Korean tu dok cop macam-macam pulak kat kitorang ni..huk
Around pukul 2 pagi, before nak tido aku buat final check untuk dokumen-dokumen perjalanan, wallet, bateri telefon, kunci rumah and motor, jam, cincin tunang - kalau tertinggal hatta satu pun barang-barang ni memang patah balik aku dari Malaysia..haa

Orait, nantikan entri terakhir aku di Korea lepas ni. Insyallah aku akan update paling lewat pun esok. Till then, take care uolls.!

No comments:

Post a Comment