Sunday, May 24, 2020

Kisah AKU n Ramadhan 2020 - Day 30

Assalamualaikum,

Okay, tahun ni kita update awal balik since sekarang ni kita beraya kat rumah sendiri. Tahun lepas line so-so kat Melaka, so aku balik Rawang baru dapat update semua entries. Meneruskan tradisi tahun-tahun sebelum ni, ada tiga entri wajib Raya Aidilfitri yang aku kongsikan bersama korang. Entri yang pertama ni nak cerita pasal aktiviti aku bersama keluarga untuk hari terakhir Ramadhan 2020 ni. 
Jom kita start dengan cerita hari Jumaat, ada perutusan Raya live dari our CEO, Mr. Nizam. Beliau juga mengumumkan akan melepaskan jawatannya di Touch 'n Go dan bakal menyertai UEM Edgenta berkuatkuasa Julai 2020. Thank you boss, walaupun tak sempat berjumpa face to face, it's my honor to be a part of your team. Semoga sukses di tempat baru!
Awal pagi Sabtu aku dah bersiap packing baju nak balik kampung. Bawak beg kecik je, plannya nak stay beraya dua malam. Huu
Muka tak puas hati sebab kena bangun awal. Haha. Mak ayah nak tukar langsir ni Fariq. Nanti sambung tidur balik..:-p
Kat rumah sendiri ni aktiviti hari last Ramadhan just mengemas rumah je lah. Sapu mop lantai, tukar langsir. Untuk tahun ni nampak gayanya tak membakor lemang lah. Sobs
Ruang tamu yang tidak menerima tetamu luar bagi tahun ni. Haha. Sorry lah geng, family first. Habis Covid-19 nanti datanglah ye.
Jom Fariq, kita balik rumah atuk. Balik kampung yang takde jem, tak payah nak bayar tol, tak yah topup TnG dan isi minyak. Haha
Jam 7.20 petang menandakan telah masuk waktu berbuka di kawasan Hulu Selangor sekaligus menandakan telah berakhirnya Ramadhan bagi tahun 2020 ini. Sempat jugak sampai kampung time dah nak berbuka. Haha
Menunggu masuk waktu Isyak untuk menunaikan solat dan takbir Raya tanda syukur kepada Ilahi bagi kemenangan melawan hawa nafsu pada Ramadhan tahun ini.
Lead solat dan Takbir semalam..:-)
Meriah rumah-rumah jiran kat sini dengan lampu lip-lapnya. Ada lah feeling Raya sikit.
Haha, si budak kecik ni. Apa benda lah nak nangisnya, macam tak biasa stay kat sini..:-P
Isi duit dalam sampul raya. Ni tahun lepas punya sampul sebenarnya ada lebih. Tah siapa yang bagi pun aku tak ingat, tapi kali ni dah be a part of Touch 'n Go. Huu
Alright guys, concluding the entri malam ini, syukur aku panjatkan kepada Allah kerana mengurniakan aku dengan nikmat kesihatan sepanjang menjalankan ibadah puasa untuk Ramadhan 2020 ini. Dikesempatan ini ingin aku ucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin kepada seluruh umat Islam.

In Sha Allah seperti tahun-tahun sebelumnya, you guys can stay tune here for another two more entry wajib Diari Syawal 2020 ni..:-)

No comments:

Post a Comment