Sunday, March 18, 2018

Kisah AKU n Amira's Wedding @ Simpol - The Garden of Love

Assalamualaikum,

Okay, ni pulak cerita petang tadi. Kisahnya aku diminta join mak ayah untuk attend wedding anak jiran. Tapi diorang tak buat kat kawasan perumahan sini, venuenya agak jauh jugak dari Sungai Buaya ni. Nak tahu kat mana? Scroll kasi habis ye entri ni. TQ
Haa, ni lah venue wedding tadi. Simpol - The Garden of Love merupakan sebuah taman yang dibina khas untuk majlis social outdoor seperti wedding, family day, reunion, teambuilding dan sebagainya. Terletak di Batu 16, Rawang. Tempat ni agak kedalam sikit dimana korang kena melalui Taman Tun Teja terlebih dahulu before taking a narrow junction yang membawa anda directly ke tempat ni. Cuma nak ingatkan, keadaan jalan kat sini memang banyak lubang. Pandulah dengan perlahan.
As it name suggested, konsep wedding kat sini ialah perkahwinan dalam taman. Ada satu dewan terbuka yang boleh memuatkan hampir 200 orang pada satu masa. Ada jugak gazebo dan pondok yang dibina untuk mengiyakan lagi suasana taman tu. Huu 

Kami sampai tadi sekitar jam 12.30 tengahari. Tapi jemputan dah mula membanjiri kawasan dewan terbuka. Biasalah, lunch hour. Nak makan pun kena queue beb! Huu. Dalam gambar, ayah bersama En. Ramli. 
Kompangnya dah masuk 10 minit berbunyi, tapi pengantin tak masuk-masuk pun. Nasib baik pakai MP3, kalau manual mau lenguh tangan nak palu kompang tu. Haha
Tapi serius panas gila tadi. Kalau pakai make up habis cair rasanya. Dok bawah pokok pun berpeluh tak hingat. Maybe sebab kawasan tinggi kot, lagi terik pancaran matahari tu. 
Mak bersama jiran-jiran wanita Mawarsari yang hadir bersama-sama meramaikan majlis..:-)
Kalau nak tahu, yang belah kiri tu ayah Suhaimi, one of my bestie time sekolah rendah. Selalu training futsal + bola kat padang Mawarsari dulu. Time sekolah menengah family dia berpindah ke Putrajaya. Laa ni almost 15 tahun baru dapat jumpa balik. Tapi sayangnya Suhaimi takde pulak tadi. Kirim salam je lah uncle kat dia..:-)
Sempat lagi bergambar kat photobooth tu. Around 2pm, kami bertiga pulang kerumah. Tak boleh lama-lama, since Along dengan Mikail tinggal kat rumah. Buatnya jadi apa-apa, susah pulak nanti. Yang Along tu harap lesen kereta je ada, tapi punyalah takut nak drive. Haha

Lepas Asar, aku meluangkan masa join family berjalan-jalan. Yelah, esok diorang semua nak balik ke Port Dickson. Tinggallah aku keseorangan lagi minggu ni. Huu. Untuk kali ni Along memang balik terus kerumah dia since tempoh pantang dah habis. Mak ayah rasanya balik sini Rabu kot. Bergantung kepada keadaan katanya..:-)
Tak jauh pun berjalan tadi, pergi TESCO Rawang je. Ada nak cari barang sikit, plus makan malam bersama.  
Aku tak taulah dia ni nak kurus macam mana lagi. Aku tengok takde banyak beza pun before kahwin dulu. Tapi hat laki kau tu memang banyak beza. Haha
Dah naik pangkat diorang ni. Atok dan Opah. Cakap orang, aku pun sama promoted dah jadi Uncle..:-p
Uncle Farid pun nak cari spender baru jugak. Apa ingat Mika je nak beli pampers baru? Hihi
Elok si Kentang ni tadi. Tak meragam pun bila kat luar. Good boy..:-)
Singgah early dinner di Pak Hailam Kopitiam. Ingat nak makan kat Santai, tapi ramai pulak orang. Selalunya yang biasa lepak kat kopitiam ni aku je. Tanyalah si Ija tu, kalau tak Papparich mesti pergi Old Town. Lepas Old Town pergi Hailam pulak.
Adalah bersembang sikit tentang upcoming majlis akikah Mikail awal April ni, dan tentunya preparation majlis aku sendiri. Debar pulak rasanya, tinggal 7 bulan je lagi. Semoga dipermudahkan lah ye. Hopefully sempatlah aku nak menyediakan apa yang patut untuk majlis tu. Amin In Sha Allah.

That's it untuk cerita minggu ni. Tiga entri sekaligus aku bagi setelah minggu lepas missed. Buat raja sehari yang diraikan hari ini, Amira dan Izzat. Selamat Pengantin Baru aku ucapkan. Semoga pernikahan yang dibina kekal hingga ke akhir hayat. Amin.

No comments:

Post a Comment