Sunday, November 6, 2016

Kisah AKU n Quick Retreat @ Ayer Hitam

Assalamualaikum,

Wauu, lemau gila ni! Penat petang tadi pun tak hilang lagi. Yes, as the title suggested. Aku baru sahaja pulang from a quick vacation kat tanah bangsa JDT, Ayer Hitam. Haha, asal doe siap berbangsa-bangsa ni. Pfft. Okay, as usual let me start first with what happened minggu ni. Dengar-dengar bukan main teruk kena kecam kat FB? Haha
Minggu ni business as usual. Still in mobile-ready, but most of the time aku spend dekat HQ je. Yang pasal kecaman tu nanti lah aku buat satu separate entri.
Semalam seawal 8.30 pagi kami dah bertolak dari Rawang with me as the only driver available and fit to drive..:-)
Singgah breakfast di OBR Sungai Buloh, and bagi Myvi aku rest sekejap kat Ayer Keroh. Kesian budak ni..:-p
Tiba ke destinasi kami sekitar jam 12.45 tengah hari. Untuk 2 hari ni kami menginap di 7 Day's Express Boutique Hotel yang terletak di Bandar Baru Ayer Hitam.
Tengok apa tu?
Tengok ni haa! Dah tambah satu negeri lagi dia explore. Cuma tinggal negeri-negeri Pantai Timur je belum jejak lagi..:-)
Eh jap, apa yang kau buat kat Ayer Hitam ni bro? Sebenarnya kami datang sini bukan untuk vacation pun, tapi sebab ada urusan lain. Family bakal suami kakak aku tinggal kat sini, so since majlis cuma tinggal sebulan je lagi. Ada some matters yang kena settlekan such as fitting baju, card distribution etc.
Bilik hotel yang lengkap dengan 2 unit queen bed-size, air-conditioned, heater dan juga excellent Wi-Fi.
Since Jumaat tu lepak dengan Afiq sampai pukul 3 pagi. So, memang sampai je aku terus ketiduran. Ngantuk beb, buat pulak time drive tu hujan.
Bangun je pukul 6 petang, tengok family semua dah keluar. Tinggal lah aku sorang dalam bilik ni buat pending work. Vacation mendenya buat kerja! Haha.
Yang menariknya tentang hotel yang kami duduk ni, sebelah je ada pusat karaoke. Memang malam tu aku singgahlah kejap buat lawatan rasmi. Hehe
Tapi kali ni tak keseorangan. Ada geng yang teman semalam..:-)
Introducing buat kali ketiga dalam blog ni, my bakal abang ipar dan juga Along. Nak jugak dengar suara yang berjaya menambat hati kakak aku ni. Haha, macibai!
Singgah makan malam dekat Jentayu Corner before returning back to Hotel. Thanks for the lift bro!
Pagi tadi bangun je diorang semua dah hilang pergi bridal house for fitting baju. Around 12.30 PM kami check out from Hotel, terus bergerak menuju ke Rawang dan tiba sekitar jam 4.30 PM, thus concluded our short trip for this week and completed another long-haul driving experience for myself. Nasib lah esok ada meeting kat TPM, boleh gerak lewat sikit..:-p

P/S: NUFC top of the Championship table with 3 points clear. Magpies are flying high!

No comments:

Post a Comment