Sunday, November 1, 2015

Kisah AKU n Xpress Vacay - Day 1

Assalamualaikum,

Malam ni ingat nak menaip sikit tentang aktiviti hujung minggu aku. Ceritanya bermula minggu lepas, aku and my Sungai Buaya Brotherhood lepak kat Afzal and we discuss tentang satu cadangan untuk go for a short trip ke Selatan. Since takde bantahan, kami pun decided untuk overnight kat Melaka.
Kami bergerak from Sungai Buaya around 12 PM dan sampai Port Dickson kira-kira pukul 3PM, heavy traffic dan some car accidents melambatkan perjalanan kami, with Afiq as our driver sepatutnya boleh sampai dalam 2 jam je..:-)
Sampai je kat bandar peranginan yang terkenal ni, destinasi kami yang pertama ialah Politeknik Premier Port Dickson. Sini lah tempat belajar dua orang kawan baik aku ni. These guys merupakan produk from Fakulti Akauntansi, graduated last year..:;-)
After that, sempat jugak melawat rumah sewa diorang dekat Taman Politeknik. Takde lah jauh mana sampai nak bawak motor, kereta segala bagai. Rumah sewa aku dengan kampus UiTM lagi jauh..haha
Singgah lunch kat kedai makan yang biasa diorang datang time study dulu. Surprisingly after a year, pakcik kedai ni still ingat lagi muka diorang. Memang regular customer dia kot..hii
Around 5 PM, kami menuju ke pantai. Berehat sekejap kat sini selama sejam sambil menikmati bayu laut petang yang betul-betul buatkan aku mengantuk. 
Destinasi seterusnya ialah aktiviti pilihan kami setiap bulan - it's karok time, peepss!
Aihh, tak kan baru setahun tak pergi dah lupa macam mana nak kontrol ni.
Siap ada disco lamp lagi tau. Macam club malam pulak..:-)
Tak tahu lah samada badan aku semakin mengembang or baju tu semakin mengecik. Dulu time beli kat Bro Jasril from Toon Army Malaysia takde lah ketat sampai nampak shape camtu, segan tau..:-p
Memang terbaik lah PD Idol ni. Lagu update, audio pun power and yang paling penting, harga memang reasonable..:-)
Lepas Isya, we made our way to Malacca dalam keadaan hujan lebat. And luckily we have our top driver, Afiq yang steady walaupun keadaan jalan agak licin. Kalau aku yang drive konfirm dua kali ganda masa dia..haha
Sampai je Melaka, first thing yang kitorang buat ialah cari tempat bermalam. Kalau ikut plan haritu kata nak tidur dalam kereta, but kesian pulak tengok kawan penat drive. So, why not kalau aku spend some money kan? 
With RM 100 per night, kami dapat bilik 2 katil, with aircond, heater, tv dan peti ais kecik. Okay lah, since bajet asal aku pun RM 150 untuk bilik..:-)
Tengok JDT versus Istiklol, tahniah beb menang AFC Cup. Memang power betul JDT tahun ni. But apa-apapun, Selangor F.A tetap dihati.
Singgah dinner kat Dataran Pahlawan. Orang kata sampai Melaka try lah Asam Pedas, tapi yang kitorang makan semua masakan Thai..haha.
After dinner, kami berjalan-jalan kat Uptown Melaka. Takde beli apa pun, gaji tak masuk lagi. Cibai betul, orang lain dah masuk gaji. Aku belum lagi..:-(
Tapi beli jugak satu dua souvenir..huu. Aku tak tau betul ke tak, correct me if I'm wrong. Awek-awek kat Melaka ni memang tak pernah habis ke? Since first aku datang uptown ni tahun 2011, sampai lah sekarang. Bersepah-sepah Malaccan's Chicks kat sini..hehe
Supper kat Mamak around 2 AM. Ni lah punca obesiti rakyat Malaysia, makan benda-benda camni lewat malam..huu
Tengok TV before tidur. Sory lah kalau gambar ni tak menepati kesucian blog ni, viewer discretion advised..:-p

So, itu lah entri hari pertama untuk my express vacation with my trusted friends kat PD-Melaka ni,stay tune for the second entry okay!

No comments:

Post a Comment