Sunday, April 26, 2015

Kisah AKU n An Evening at USJ

Assalamualaikum,

Mak ayah ada kat Perak sekarang ni menghadiri majlis perkahwinan sepupu aku kat Ipoh, dengar-dengarnya lepas Maghrib tadi baru gerak dari kampung ke Rawang. So, hari ni aku diberi tugas untuk menghantar satu-satunya akak aku ni ke Subang Jaya untuk menghadiri event anjuran company dia.
Kami gerak dari Sungai Buaya dalam pukul 11, ingat gerak awal takut sesat. Last-last sampai pukul 12, sedangkan event pukul 1.
Singgah lunch dulu. Kecik je badan aku ni macam budak sekolah sedangkan umur dah 23..:-)
Akak aku ni Project Executive kat Public Synergy Power ni, application developer dalam bidang public security. So, event tadi tu a part of diorang punya road tour kat kawasan Rukun Tetangga area Subang Jaya ni..:-)
Ni lah venue event tadi, kat Dewan Komuniti USJ 2/4S. Event ni dianjurkan dengan kerjasama IPD Subang Jaya, Rukun Tetangga USJ 2/4S dan juga PSP. Trueventus takde apa-apa role tau dalam ni, aku observer je tadi..hehe
Ingat tadi nak berjalan-jalan lah kat area Subang Jaya ni, window shopping kat Sunway tu. Tiba-tiba terfikir pulak nanti nak topup minyak lagi, duit pun bukan ada sangat belum gaji ni. So, aku decide untuk lepak dan tunggu je sepanjang 3 jam tu.:-p
Time ni lah nak test tengok movie dalam kereta aku ni..huu, rasa awesome betul pakai Myvi ni..:-)
Another part yang awesome dalam ni, seat yang boleh dibaringkan which is good for having a good power nap. Tapi cuaca boleh tahan panas tadi, so tak de function jugak walaupun parking bawah pokok.
Amik bantal dalam kereta and then sambung tidur macam orang takde rumah kat pondok ni..haha. Ada jugak lah some residen kat sini yang tengok aku semacam tadi, mesti ingat aku ni gelandangan..lol
Dalam pukul 3.30 tu cuaca nampak redup sikit so aku berjalan-jalan lah kat kejiranan ni. Memang bersih dan kemas, landskap cantik, taman rekreasi terjaga. Confirm KRT diorang rajin buat kerja..:-)
Gian nak main buaian..haha, seronok betul tadi. Dah lama beb tak main benda-benda macam ni. Aku pun tak ingat bila last main buai ni..haha
Dalam pukul 4.20, the event was concluded. Balik Rawang ikut Guthrie lagi cepat sampai sebenarnya walaupun berderet tol. Pukul 5 dah sampai our hometown..:-)
Singgah McD Rawang and had an early dinner with my sis. Semalam KFC, hari ni McD, mana badan tak naik. Jemu lah makan nasi hari-hari, sekali sekala nak makan fast food hari minggu macam ni.

Sampai rumah pukul 5.45, cuci kereta and motor sikit, pastu terbungkang sampai lah pukul 8 tadi.

P/S: Minggu ni kerja 4 hari je, malam Khamis nak ke Pangkor..yeah!!

No comments:

Post a Comment