Sunday, November 23, 2014

Kisah AKU n Rutin Kerja

Assalamualaikum,

Baru boleh update blog ni. Ingatkan nak update semalam, tapi tak berapa sihat pulak. Ni pun baru je habis buat research for Vietnam' market. Macam ni lah rutin sejak berkerjaya ni, ingatkan cuti boleh la melepak, tapi serupa macam kerja jugak. Okay lah, entri hari ni nak cerita pasal rutin harian aku kat ofis, and expected to keep repeating each days..:-)
Sampai ofis pukul 8 pagi, baca paper, isi air dalam botol. Sambil update pitch' database.
IN-OUT. Time aku amik ni tak serabut lagi, esok aku snap yang paling latest..hehe
Menunggu 8.30 pagi untuk memulakan operasi pitching..:-)
Say hello to my little friend! Meet "Freddy" - my best pal. 3/4 masa aku kat ofis ni habis dengan si Freddy ni lah. 8.30 pagi to 12.30, lunch then sambung balik pukul 2-5 petang.
5.30 aku chow, solat Asar kat Masjid Jamek sementara tunggu ayah and akak aku. 
Biasa kitorang naik bas SJ pukul 7 petang, takde rushing sangat, plus jalan pun dah tak jem time tu. Otw nak balik aku tak tidur pun dalam bas, takut sampai rumah ngantuk. Bukan apa, even lepas balik pun, still ada sikit lagi kerja nak disettlekan. Kalau lambat hantar daily database, takut esoknya menyusahkan manager pulak. Better siapkan dulu.

So, itulah rutin kerja aku. Walaupun nature kerja ni tak macam ada exact routine as compared to typical administrative works, tapi for me - it's still routine - when you do exactly the same things for each day in your career..betul tak?

No comments:

Post a Comment