Thursday, November 6, 2014

Kisah AKU n Job Interview - Trueventus SB

Assalamualaikum,

Hari ni suka aku nak share pengalaman aku menghadiri sebuah interview di Trueventus SB. Ianya merupakan sebuah event management firm yang terletak di Plaza Sentral, KL. Just half a klick from KL Sentral which is good sebab semua jenis public transportation are easily accessible here..:-)

Interview ni marked the 11th and 12th session of interview yang aku dah merasa. Ini lah proses interview paling cepat yang pernah aku rasa tau. Dapat call for interview hari Selasa, first interview semalam, second interview tadi. Bukan main cepat kan?

Tak payah la nak cite macam mana aku pergi sana dari rumah, kita jump terus ke pengisian interview-interview ni. Okay, untuk first interview aku terus ditanya tentang passion dan juga work-motivation, berserta apa objektif yang ingin dicapai untuk position ni. Ada jugak tanya pasal life goals. Tapi, apa yang buat aku pelik, normally first interview akan ada introduction on kita punya family, academic, working background kan? strength? and weakness? Tapi, semalam langsung takde beb! haha, terus dia bagi remuneration package and then, let's talk business, lol. Yang banyaknya diskus pasal career advancement kat company ni, how commission work etc. Lama jugak semalam, ada lah dalam setengah jam.

Second interview oleh BD Manager lagi intense, soalan-soalan interview berkaitan job-related situation, job description/scope - camna nak buat market analysis, how to track and monitor client, dan juga level of communication. Walaupun singkat sikit dari first interview, yang second ni aku terasa lama sangat, maybe yang interview pun nampak serious je..:-p

So far itu je information yang aku boleh supply pasal interview questions kat Trueventus SB ni. Kata interviewer tadi, ada 2 layer of interview, and if korang lepas dua-dua interview ni, korang akan diberi employment offer letter and akan diminta untuk hadirkan diri untuk training and induction selama 5 hari kat corporate office diorang ni. Goodluck kepada siapa-siapa yang akan berinterview kat sini ye. All the best!

2 comments:

  1. Hi. i am going to have an interview with them on this thursday. Any tips? I am so nervous

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi,

      First of all, congratulation!

      Sorry for the lateness. I am quite busy with workload and doesn't have much time to check my blog lately.

      So, how's the interview and who is the hiring manager? Ken? Abdul? Poven? Izzati?

      Delete