Saturday, September 21, 2013

Kisah AKU n Modul III 2013

Assalamualaikum, hari ni dan esok bermula lah tugas menjaga modul Kemahiran Insaniah kat FSPPP ni. Unlike semester-semester yang lepas dimana student Part 1 yang mula-mula sekali kena join modul, pembukaan modul KI kali ni dibuka oleh student Part 3 dengan Modul 3 pada hari ni diikuti Modul 4 pada keesokan harinya.
Aku tiba di fakulti tak lah awal sangat sebab ada je beberapa orang urusetia yang dah memang sampai. Rasanya dalam pukul 7.40 pagi aku sampai tadi.
Haa nilah area tugas aku untuk kali ni, jadi Biro Makanan pulak. Surprise sangat Ida..haha. So far aku tak pernah pulak jadi biro ni sepanjang setahun aku berkhidmat dalam SMF. Rasa jugaklah kena buli dengan Ida dengan Nad tadi..:-)
Asal jaga modul je, mesti rasa nak amik gambar bangunan yang jadi kebanggaan UiTM Shah Alam ni.
Breakfast and lunch urusetia sekali dengan VIP okay..huu, tak main lah makan dalam polisterin..kah3x
Bermain permainan critical thinking - nasib baik semua dah tau..huu. Memang kerja membuli orang je lah tadi..haha
Teringat pulak yang salah satu tugas Biro Makanan adalah menjaga kebersihan kawasan. Tapi bila je masuk DK, perangai macam lahanat budak-budak ni. Tengoklah sampah-sampah yang aku sapu tadi. Tolonglah jaga kebersihan sikit, ingat kitorang ni kuli ke?
Haa, baru bersih sikit. Tak tau lah row ni perempuan ke lelaki. Kalau girl memang tak boleh nak buat jadi isteri.
Diorang sambung berborak pasal praktikal..aku pulak?
Haha, main Mount & Blade lah, baru thrill!!
Mengendap junior-junior yang tengah sibuk bermodul Kursus Pengurusan & Organisasi. Rasanya modul ni, diorang kena plan and organize program kot.
Bersedia untuk mengagihkan minum petang untuk student-student.
Aku kalau ada modul yang memerlukan professionalisme, mestilah kena pakai smart dan formal bak kata Abang Suhairy. Kalau modul lasak, tak payah lah pkai..huu
Tangga kejayaan. Tak tau lah berapa anak tangga tapi memang penat kalau nak daki..:-)
Berlatar belakangkan Menara S&T sebelum pulang kerumah, sekitar pukul 6.30 petang. So esok, ada jaga lagi. Ingat datang lambat sikit dalam pukul 8 pagi since makanan pun sampai dalam pukul 9. Lagipun esok Modul Explorace, tak payah lah nak bangun awal nak siap untuk formal attire.

No comments:

Post a Comment