Sunday, July 8, 2012

Kisah AKU n Release Tension!!

Salam semua, hari ni berakhirlah satu lagi paper yang aku expect senang tapi akhirnya susah gila, sampai merapu, meraban tahap orang mabuk tadi. So, lepas habis je paper LAW299, aku solat Asar jap - then mat-mat motor ajak pergi makan kat Sec. 2. Akupun join lah sebab dah lama tak maka sama-sama dengan diorang ni. Maklumlah sekarang jadi NR ni banyak benda yang aku miss, life dalam kolej tak sama dengan life kat luar. Kat dalam, brotherhood tu kuat sangat - macam diorang. Aku yang kat luar ni, dengan si Mujahid and Afiq je la. Takpun brader kat depan rumah tu. Tapi, lepas exam nanti aku akan wat satu entri kenapa jadi NR lagi best dari Residen. Tunggu eh.

Aku join Joe, Pok Jad, Yat and Helmy tadi, early dinner kat Che Lie. Sorang satu lauk. Then, kongsi-kongsi. Huu, jimat and banyak variety, isn't it?
 Helmy order telur bistik. Waah, ni delicious gila. Serious. Kuah dia sedap.
 Pok Jad pulak sup ayam. Aku bukan penggemar sup, tapi this is OK.
 Joe, Tom Yam Ayam. Nampak tak muka dia kat dalam mangkuk tu..huu
 ni telur yang hangus sebenarnya, maybe terlebih goreng kot. Macam Pok Jad cakap, ingat bagi pinggan cantik boleh cover hangus tu la konon..hehe
 Joe and Helmy, kenapa happy sangat? Maybe excellent kot jawab soalan LAW tadi.
 Ni tak tau camne nak describe.
 Haa, ada pun paprik ayam Yat. Apa benda semua ayam ni, Hari Ayam Sedunia ke apa?
 Basic meal - nasi putih and telur dadar. Jari Yat tu..huu
 Bila rambut terlebih minyak, tu la jadinya..hehe

 Sikit lagi aku nak tanya kat brader tu "Siapa order beer ni?" Haa, rupa-rupanya Nescafe O'Ais aku..pekat gila rasanya.
Ni sotong goreng tepung aku pulak, ni pun sedap gila lagi-lagi bila cicah dengan sos masam-manis tu. Crispy and fresh. Cair kat dalam tekak tau.
Kekenyangan. Sup kosong nampaknya tak dapat sambutan sebab dah banyak sangat makanan berunsurkan kuah hari ni.
Lepas makan, diorang cakap nak pergi PAS jap. Yat nak beli controller and headphone. Kitorang tumpang tengok je la. Then, solat Maghrib.
Tak stop kat situ je, pergi tempat biasa untuk lepaskan tension. Kat mana?
Teng teng teng, KBOX la, apa lagi. Akupun terheret sekali, ceh poyo je. Sedangkan memang nak join pun..huu
First time dengar Yat nyanyi. Tiba-tiba, aku ternampak group perempuan yang memang aku kenal. Syida, Kuya and Mira - diorang pun nak release tension jugak. Nyanyi kat jamban sebelah kitorang. Nampak tak rambut si Kuya tu, huu
Huu, tak clear sangat la sebab kitorang belakangkan cahaya. Tapi, at least adalah evidence yang kitorang dah melalak kat sini. Hari ni aku nyanyi lagu Sebuah Pertemuan (UNIC), Norkia (NewBoyz) and Lost In Love (Air Supply). I think I should stick on nasyid and english classic la. Aku rasa comfortable sikit, compare kalau bawak lagu-lagu rentak baru..huu

So, tu je la story. Congrat kat siapa yang berjaya habiskan final examination untuk semester ni. For example, Mujahid yang dah habis pagi tadi. Seronok lah, aku ada dua paper lagi ni..wuu

That's all.

No comments:

Post a Comment