Thursday, July 26, 2012

Kisah AKU n Hari Keenam Ramadhan


Salam semua,

Hari ni masuk hari keenam kita berpuasa. Dah setengah bulan aku duduk kat rumah ni tak buat apa-apa. Nak kerja, sekejap sangat. So, buku je lah yang mampu aku hadap sekarang ni. This is only a typical short entry.

Ada 2 broadband kat rumah, aku punya and my dad. Mine, 1.5 GB while ayah punya 6 GB. Banyak, isn’t ? Before adik aku balik minggu lepas ada dia suruh aku download game fevret, dah lama dia nak tapi kitorang asyik tak jumpa link yang bagus, yang banyaknya dead link je. Ironically, satu jam lepas dia balik SBP – aku jumpa torrent yang quite okay jugak la. EA Cricket 2008 & EA Rugby 2008 – both of them under 1 GB file, ripped version maybe. Aku pun download la, install kat laptop dia..jangan harap nak install kat laptop aku. Laptop aku just accept game yang 5 star je, huu. Amazingly, both game perform perfectly.

Lepas part adik aku dah settle. Aku pun guna lah saki baki broadband ayah tu – nak download movie yang hilang dalam tragedy hard disk aku dulu. Target aku – Schindler List, Robin Hood, Master and Commander, Cast Away,  The Patriot, Windtalker, Gladiator and Saving Private Ryan. Criterion : Below 1 GB, average quality pun takpe, audio yang clear. So far , yang aku belum dapat download Windtalker, Gladiator and Saving Private Ryan je, yang lain semua settle. Tapi, broadband ayah dah reaching limit and I dare not to use it buat masa ni.

Study pulak, still dengan buku-buku Management tu. Aku ingat nak buat buku lah, compilation notes yang aku buat waktu exam hari tu. Mana lah tau boleh distribute kat junior-junior..huu, yang penting cover depan gambar aku..:-P

Tadi aku gunting rambut. Erm, tu je la nak cerita..

Bye, Lots of Love.

No comments:

Post a Comment