Friday, July 27, 2012

Kisah AKU n 5 Utarid

Salam semua,


Blog aku ni dibuka officially pada 2 Mei 2010, lepas zaman persekolahan aku. Banyak memory waktu zaman sekolah tapi banyak jugak yang missing sebab dulu main myspace, simpan gambar dalam tu. Then aku delete myspace without recollect semua gambar-gambar tu. Tinggal lah beberapa kerat picture zaman sekolah buat kenangan dan juga tatapan anak-anak nanti, huu.

Surprisingly, semalam aku mimpi kawan-kawan sekolah aku. Lama tau, dan aku ingat sikit flow mimpi tu. Background maybe waktu Form 5, sebab dalam mimpi tu aku pakai vest PRS which I only had the chance to wore it during my senior day kat SMKBSB. Aku harap sangat mimpi tu datang lagi sebab it’s just so inspiring.
So, untuk entri hari ni. Untuk pertama kalinya dalam blog ni aku akan ceritakan tentang kawan-kawan sekolah aku – who are my BFF, crush, enemies and my beloved teacher. Kebanyakan gambar waktu lawatan, seminar dah hilang . Ini je yang aku sempat backup hari tu.
Nampak budak poyo pakai uniform plus vest kaler ungu tu..that’s me. Bendahari Kehormat PRS 2007-2009, lama tak. Dua tahun aku pegang portfolio tu, budak-budak cakap aku gila kuasa sebab tak nak lepas jawatan. Bukan aku tak nak, dah Kaunselor yang suruh aku hold portfolio tu.
Sports Day, salah satu sebab kenapa aku tak pakai baju rumah sukan – dapat escape, n lepak-lepak dengan kawan from rumah sukan lain, huu. Waktu sekolah lagi, dah belajar espionage…hehe
Gerai 5 Utarid waktu Pesta Ria 2009. One of my best memory waktu sekolah.
Yup, that’s me again. You know what, something very authentic about me since my zaman persekolahan : hairstyle. Always the same, Ustazah Putri said it’s like “chicken butt”..har3x

Solat Hajat SPM 2009. Ni pun lepas kena tarik dengan diorang, kalau tak memang takde lah gambar aku kat sini. Tak silap aku, Helmi ke yang campak kucing tu kat depan kolam lab biologi..huu, kejam2x..

Ni pulak time farewell party kat KFC. Of course, lepas SPM.
TYT Kamal, the best teacher ever. Cikgu sejarah aku sejak Form 2 sampai Form 5. Sampai sekarang takde pengajar yang dapat challenge beliau even lecturer or professor kat UiTM.
Waktu sign report card mid year exam. Sebelah aku ni namanya Azran. Kitorang sama-sama PRS, and he was my superior.
Crush? Carilah sendiri, salah sorang kat sini. Picture ni aku cilok, ni lepas habis paper last SPM.
BF pulak, zaman sekolah aku tak ramai kawan. Aku ada 3-4 orang je kawan yang betul-betul rapat dengan aku. From kiri, Dolah. Sebelah dia tu Sufi. Yang ketiga, takde dalam gambar Ahmed Shah dan yang paling rapat - pun takde dalam gambar, Afiq Azham. Diorang ni lah yang selalu layan repekan aku hari-hari kat sekolah.
5 Utarid, selalu rindu korang tapi sebab politik aku dah tak sehaluan dengan korang. Aku cuba nak berdamai tapi ..well, u know – it’s just too hard. Apa-apapun, best of luck guys. Godspeed Utaridians 2009

No comments:

Post a Comment