Sunday, January 8, 2012

Kisah AKU n Bulan Kelahiran Mengikut Islam


Kalau hari tu aku ada post pasal Rahsia Tarikh Lahir, tapi itu berdasarkan kalendar Gregory ataupun Masihi. Hari ni pulak aku nak share apa pulak maksud dan rahsia disebalik Jamadil Akhir, iaitu bulan kelahiran aku dalam Kalendar Hijrah.

26 NOVEMBER 1992 : 1 JAMADIL AKHIR 1413

JAMADIL AKHIR

Wataknya berani, dia hormatkan orang lain. Berbagai kepandaian ada padanya. Apabila dia tahu bahawa dia salah atau keliru maka dia mudah mengakuinya, tapi bila dia tahu dia benar, pendiriannnya keras dan tidak mahu mengalah. Semasa kecilnya, ibubapanya perlu mendidiknya dengan baik agar terserlah sifat-sifatnya yang baik itu, kerana jika betul didikannya, masa dewasa ia akan menyenangkan kedua orang tuanya.

Komen Aku:
First and second sentence - no comment kat situ..hu3x erm but let us refer to this statement:

"Apabila dia tahu bahawa dia salah atau keliru maka dia mudah mengakuinya, tapi bila dia tahu dia benar, pendiriannnya keras dan tidak mahu mengalah"

Yaa, that's right. Aku ni keras kepala lagi-lagi melibatkan perhubungan dan prinsip. A man with principle - when I said no, the answer will always no. Kalau diancam, aku mungkin akan tukar but it's more to terpaksa bukan kerelaan.

Waktu kecik, didikan yang parents aku bagi - tak berapa nak ingatlah but melihatkan keadaan aku sekarang ni - I think, they have done their best dalam mendidik aku. Thank You Mom and Dad!!

1 comment:

  1. Can you suggest me where to check this date of birthday? I am also same date of birthday with you.

    ReplyDelete