Saturday, January 21, 2012

Kisah AKU n Operation Holiday

Assalamualaikum semua, cuti semester aku dah pun bermula, sebulan dua minggu. Nak buat apa ek?? err, sebelum aku unleash "Operation Holiday" ni, dengan penuh rasa bangga aku nak bagitau yang aku berjaya menamatkan cabaran "Menyimpan Duit Dengan Bijak" - dan sebagai ganjarannya my dad bagi RM 500..hu3x. Yasin cakap aku tak dapat nya nak complete kan challenge tu, but berkat kesabaran. Akhirnya ia berbalas. Ok, lets go to my plan for cuti semester ni - Operation Holiday!!
Improve Soft Skills : Study ADS lagi but now, aku nak focus on Ethics, Leadership, Teamwork, Problem Solving and Decision Making (Quality Management In Organization). Then, nak improve communication and presentation skill (The Art of Public Speaking)
Improve Third Language - sebenarnya Part 3 nanti aku baru berpeluang belajar Third Language, but apa salahnya kalau aku start sekarang. Tak rugi pun belajar Mandarin ni, sebab ianya penting dalam global market. But, kalau tak dapat join Mandarin nanti, bahasa lain pun boleyh jea..btw, buku-buku ni waktu lepas SPM dulu, tapi tak sempat pun nak study.
Badminton - yeah, cuti semester ni memang saat yang aku tunggu. Aku harap pakcik-pakcik veteran dapat meluangkan masa main dengan junior ni. Ouh, forget to tell you nanti bakal ada mini tournament kat kawasan perumahan aku, actually semalam - but atas sebab yang tak dapat dielakkan ianya terpaksa ditunda pada hari yang ditetapkan. Cuti ni jugak bakal digunakan untuk menonton video-video badminton untuk belajar skill baru as well as strategi dan tips.

Fitness - Haaa, ni satu lagi objektif yang patut ada. Disebabkan impian aku untuk mewakili fakulti dalam SAF 2012 - fitness mestilah dipupuk untuk menjamin stamina, agility dan juga disiplin yang tinggi. Dapat 4s pack pun jadi la..ha3x

Objektif - To gain something new from all objective laid out above.

p/s: Wish me luck

No comments:

Post a Comment