Thursday, July 31, 2014

Kisah AKU n Last Day of Ramadhan 2014

Assalamualaikum,

Dikesempatan ini rasanya belum terlambat lagi untuk aku mengucapkan selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri bagi muslimin dan muslimat. Lama dah blog ni tak diupdate, bersarang jugak rasanya ni…haha, takde lah, aku bagi lah mc jap, lepas ni insya allah akan diupdate dengan kadar biasa semula. Okay lah, seperti tahun-tahun sebelumnya, ada 3 entri wajib bagi diari raya aku dan it’s start with this entry which is hari terakhir Ramadhan pada 2014 ni. 
Unlike tahun lepas yang aku tak buat kerja apa langsung, tahun ni agak banyak jugaklah raya preparation yang aku buat.
Potong daging, ayam..err..siang ikan still fail lagi..haha. Aku bukan suka sangat makan ikan ni..:-p
Mula-mula ingatkan Acu Keon tak balik, so kesian pulak kat sepupu aku yang kecik-kecik tu tak merasa nak tengok panjut time raya nanti. So, dah puas menyelongkar stor nak cari batang panjut tapi tak jumpa – so, aku pun buatlah jugak..walaupun tak sekemas Acu Keon punya, biasalah, budak Bandar..haha
Budak ni kena study, ada exam lepas raya..haha, kesian.
Macam biasalah, rutin menjaga lemang ni memang tak lari lah setiap tahun..errr, except tahun lepas..:-p
Menolong opah in the making of rendang ayam yang mabelous ni..hii
Petang tu Acu Keon balik, sengal betul mamat ni – mula-mula kata tak dapat cuti. Siap pasang karaoke lagi kat bawah rumah tu..best-best..:-)
Menyapu sampah dan daun-daun kering kat depan rumah. Hari terakhir Ramadhan 2014 ni kami berbuka puasa kat kampung ayah, seronok jugak sebab ramai sepupu ada kat sana
Tengok Lawn Bowls jap kat ASTRO, Team Malaysia lawan Team South Africa for Gold Medal’s Women Fourth.
Balik kampung mak, terus melenjan karok. Cool jugak karok kat open space ni..:-)
Layan lagu Anuar Zain je, amik feeling sikit lagu Sedetik Lebih..huu

Alhamdulillah, maka tamatlah cerita Ramadhan 2014 aku, jom bersambung ke cerita Syawal pulak. 

No comments:

Post a Comment