Monday, April 28, 2014

Kisah AKU n SUKOL 2014 - Training II

Assalamualaikum semua, hujan agak lebat kat bumi Shah Alam ni. Sama-sama kita harapkan yang masalah catuan air dapat diselesaikan oleh Kerajaan Negeri Selangor. Tak nak komen banyak pasal isu ni, hentam lebih-lebih pulak dilabelnya macai, support PR pun kena label macai jugak, haha. Okay lah, malam ni aku nak bercerita tentang SUKOL. SUKOL or Sukan Kolej merupakan satu temasya sukan tahunan didalam UiTM, dimana kolej-kolej residen serta non-residen berentap untuk dinobatkan sebagai pemenang kejohanan. Pada tahun ni, aku berpeluang menjadi atlet NR didalam sukan boling padang..:-)
So, semalam kami ada training. Before tu macam biasalah masak dulu. Sekarang ni memang dah jarang sangat makan luar. Tiba-tiba rajin pulak nak mengeluarkan periuk belanga tu..haha
Pukul 5.30 petang aku sampai, ingatkan orang yang first sampai. Rupa-rupanya Din lagi awal sampai..:-)
Ni lah Din, student FSG. Aku kenal dia time Part 4, waktu menyibuk join budak koku Pn. Haslah..:-p
So far team NR memang cukup lelaki dan perempuan. Tapi yang datang tadi aku dengan Din je, yang lagi dua tu kawan Din, player Petanque and our manager. Mungkin sebab tadi pun hujan, tu yang ramai tak dapat datang, or saja tak nak datang.
Sesi mengajar manager cara bermain boling padang. Mana lah tau tiba-tiba ada emergency waktu game. Tak pasal manager jugak yang jadi bidan terjun, macam aku time SAF 2012.
Memerhati leretan Manager. Ada potensi sebenarnya bro ni main. 
Approach yang baik, serta kawalan line dan berat yang okay jugaklah. 
Lawn Bowls best!! cuba lah try main. Kawan-kawan aku tu ajak je aku main sports diorang, tapi bila ajak main Bowls langsung tak nak. Lagi lah teruk, at least aku ada lah jugak join futsal diorang tu, haha.
Kami tutup training kami tadi dalam pukul 7.15 petang. Enjoy tadi, cuaca sejuk je. Harap minggu depan lagi ramai atlet yang turun sekali. Boleh dapatkan chemistry dan develop teamwork. Mungkin juga dapat assign role dan taktikal untuk game nanti.
Wish me luck tau kawan-kawan. Harap-harap lah boleh dapatkan medal untuk kenangan before habis belajar ni. :-)

No comments:

Post a Comment