Saturday, March 16, 2013

Kisah AKU n My Emerald

Assalamualaikum semua, hari ni aku happy gila. Nak tau kenapa? meh la luangkan berapa minit korang baca entri ni..
Ok, ni apa benda pulak? Pagi tadi, dalam pukul 10.30 pagi pintu rumahku diketuk. Aku tau, ni mesti DHL punya..seperti yang dijangka memang betul pun ada brader DHL tercongok depan pintu rumah sambil memegang sebuah kotak. Aku pun sign la and benda tu officially berada didalam possession aku sekarang..hehe
Ni lah dokumen-dokumen yang dah pun selamat aku and dealer tu setuju beberapa hari lepas. By the way, ni adalah pembelian pertama aku didalam internet. Oops, bukan beli dalam negara tapi luar negara punya..haa. Barang yang aku order ni datangnya dari United Kingdom
Hehe, ni lah - kalau mata korang tajam korang dah boleh perasan pun barang apa yang aku beli tu. Harga pun ada jugak kat situ, boleh la tengok..huu
Ni lah dia my Henselite Emerald. Stamped 2009 - dah expired 3 tahun lepas pun, but still dalam excellent conditiont - sedikit info yang aku dapat dari dealer, Mr.Martin Curtis katanya set ni memang ada dalam stok kedai dia tapi takde siapa yang nak beli. Maybe sebab bowlers sekarang lagi gemar pakai coloured bowls, yang ada kaler-kaler tu. Plus, sekarang ni ramai yang pakai Dreamline, Ace, Tiger etc.

Aku pulak memang tengah cari set yang harga tak mahal. Set ni aku beli 40 GBP which is very good jugak lah compare dengan Ace yang harga sampai 100 GBP. Bukan apa, postage rate tu yang buat mahal - dari UK-Malaysia is around 70 GBP. So, since aku pun still student dan juga begineer dalam bowls ni - aku prefer lah harga yang ni. Kalau dah power sampai main untuk UiTM baru aku tukar..haa
Apa yang bestnya pasal dealer aku ni, dia post pakai DHL yang membuatkan aku senang untuk track shipment. Gambar ni merupakan perjalanan Emerald aku dari Ipswich hinggalah ke depan pintu rumah aku..huu
Yeah, akhirnya berjaya jugak aku pegang bowls aku sendiri. Pasni boleh la turun bila-bila masa je terutamanya hari minggu. Kata Pn. Haslah, bowlers kalau takde mat takpe sebab kita tau nak agak center tu kat mana, asalkan ada bowls dengan jack pun dah boleh turun. Jack? aku mana ada jack, huu..takpelah..pakai je bola tenis tu jadi jack..kii.

p/s : Amacam Joe, aku dah buktikan yang pembelian internet luar negara satu benda yang boleh dipercayai..haa 

No comments:

Post a Comment