Monday, December 24, 2012

Kisah AKU n Badminton : I'm Done

Salam semua, semalam aku ayah, adik and Abg Akram meluangkan masa bermain badminton kat BBGC. Lama dah tak pegang reket, memang kekok jugaklah nak servis semalam. Footwork lagilah memang bantai je semalam.
Stretching dulu before main, nanti jadi macam hari tu seminggu jugak jalan terkengkang..huu
Main 2 jam je malam semalam. Asalnya ajak-ajak ayam je, betul-betul pulak diorang nak main. Sudahnya aku pun join la jugak.
Badminton ni sejarah dah bagi aku. Kalau main pun just untuk suka-suka je. Tak fanatik cam dulu sangat, apa sebabnya ek? Pandai-pandailah korang teka.
Sebab bateri tinggal satu bar, aku tak dapat nak record. Tapi malam semalam memang agak disaster jugaklah aku main. Footwork, pukulan semua hancur, walaupun stamina ada lagi..tapi yang peliknya takde pulak aku down, just terima kekalahan tu..huu
Ayah lah yang paling frust bila aku tak main elok-elok semalam, mungkin dia rasa yang aku still minat gila kat badminton kot. Abg Akram kalahkan aku straight set kot semalam, huu..dulu selamba je aku tibai dia bawah 10.
Sory ye semua, aku dah jumpa cinta hati yang baru, nama glamournya Lawn Bowls, nama Melayu pulak orang ramai panggil Boling Padang. Badminton ni boleh je nak main tapi tak lah macam dulu siap ada target, objektif semua.. Btw, result tadi - kitorang main double 2 kali, single 2 kali : Semua aku kalah..huk

No comments:

Post a Comment