Saturday, September 29, 2012

Kisah AKU n Modul 2 LPPKP

Assalamualaikum semua, modul 2 LPPKP ni bukan modul yang aku kena amik untuk sem ni. Nama pun Modul 2, so target groupnya mestilah student Part 2 and termasuklah student yang repeat modul ni sebab tak datang sem lepas.
Untuk modul ni, aku sebagai ketua memasukkan muka-muka baru. 5 daripada STC, dan 2 orang SMF untuk melicinkan program. Risiko sangat tinggi sebab 4 daripada 5 STC mengikuti modul pada hari tu - meninggalkan cuma 4 tenaga kerja yang efisyen.
Pada masa yang sama, beberapa orang SMF mengemaskan bilik gerakan. Seperti yang korang tahu,   kami TUNAS dah naik menjadi SMF sesi 2012-2013. So, bilik gerakan mestilah dibersihkan seiring dengan muka-muka baru ni.
Best sebenarnya urus modul, wifi kat fakulti sangatlah laju. Memang download software je kerjanya tadi sementara memerhati pergerakan urusetia.
Kekadang tu singgah jap bilik gerakan ni. Tolong mana yang patut. Bilik ni bakal jadi bilik aku jugak, takkan lah nak biarkan diorang bertujuh je yang kemas.
Muka kepenatan, sedangkan baru setengah hari. Mungkin sebab tenaga kerja yang sebenarnya untuk hari ni cuma 4 orang je.
Ajak lah jugak rakan seperjuangan SMF tadi untuk sama-sama makan. Ada lebih jugak tadi makanan, student ramai nak repeat next sem kot, huu.
Sesi kaunseling ke apa ni? Lepas Zuhur, keadaan lagi membimbangkan tapi masih terkawal. Ain Najwa, sorang lagi urusetia kena balik sebab family matter menjadikan hanya ada 3 urusetia yang masih standby
SMF Part 2 yang join modul. Dah macam kat kantin sekolah..huu
Tak tau pulak dengan siapa "Prototype Abg Su" ni bergayut..
Seronok pulak brader ni, lepas gayut dengan awek la katakan. Plus, esok modul kitorang satu kelas dengan bunga dia..huu
Semangat pakai formal, orang lain kasual je..student pun ada yang pakai tak formal.
Pukul 5, Hafiz & Aiman mintak permission nak balik sebab nak dapat seat dalam untuk Program Dr. Zakir Naik kat DATC. Kritikal sekarang sebab aku je yang tinggal untuk urus modul ni. Modul 2 habis awal jugak tadi dalam pukul 5.45 camtu. Sebab aku kena join esok, so aku senangkan kerja biro-biro lain dengan refill balik kotak fasi. Seram sejuk gila buat kerja sorang-sorang kat fakulti.
Dalam pukul 6.30, dalam keasyikan mengisi kotak-kotak. TP 2 datang singgah, katanya nak tengok  ada orang lagi tak kat fakulti, tiba-tiba nampak motor aku ada. Naik bilik, nampak aku ada lagi. Joe ni baru pas jogging, dia sampai je 
Urghh!! Penatnya. Esok lagi la, kena join and handle sekali. But sometimes, aku rasa aku boleh buat benda ni. 

No comments:

Post a Comment