Thursday, September 20, 2012

Kisah AKU n Meeting Bersama JPNR

Assalamualaikum semua, hari ni memang permulaannya hampeh. Pergi kelas 8.30 pagi tapi tau-tau kelas tu dah bubar. Pastu lepak dengan Deq Joe tengok badminton match, tumpang FSR punya tv..huu. Then, pergi mengundi untuk PRK FSPPP 2012. 12.30 pulak ada brief meeting dengan mantan MPP FSPPP, Kak Hanis Liyana dan juga beberapa senior SMF - Abg Sai, Abg Ismadi, Abg Wan, Kak Dila and Kak Jun.

Pukul 3 aku ngan Joe balik, repair motor (seat sangkut, tak boleh bukak). Pastu singgah Giant jap beli stok air kotak, canned food. Ditakdirkan, aku baru je masuk rumah. Penat mendaki tingkat 5 tu pun tak hilang lagi tau. Dapat message from Abg Wan - katanya nak wakil from TUNAS untuk menghadiri meeting bersama JPNR kat Primasiswa pukul 8 malam.
Aku tidur jap, dapat lah 3 jam tidur tadi. Seronok walaupun sekejap, pukul 7 aku bersiap. Kalau dah bab NR ni memang aku berminat, in addition dulu waktu selection TUNAS - EXCO Penempatan & Non-Resident la jadi pilihan aku. Tak taulah, maybe sebab aku seorang NR, Primasiswa tu dah selalu jadi R&R aku dulu, and yang paling penting - takde TUNAS pun yang apply portfolio tu..huu
Ni lah PrimaSiswa, selalunya budak-budak tau tempat ni sebagai satu lokasi untuk study, pergi Bank Islam. Tapi, tak ramai yang tau function sebenar bangunan ni, dalamnya ada bilik seminar, meeting room, tempat istirehat and surau.
Sampai je, senior-senior kat sana ajak makan..huu, save bajet dinner. Best bekerja dengan diorang - asyik gelak ja. Ada yang tanya if kalau aku berminat nak jadi JPNR. Tengoklah dulu, kalau aku kena lucut from SMF, maybe aku run ke sini pulak..
Yang join meeting tadi mostly MT SMF from fakulti-fakulti kat UiTM ni, then MT JPNR, MT Persatuan Dalaman Fakulti-Fakulti. Aku rasa aku sorang je yang sesat wakil SMF from TUNAS. Rata-rata diorang berumur 22-24 camtu, seronok diorang panggil aku adik tadi, sebab aku paling muda..huu
Lepas habis meeting, aku bergegas ke Kompleks Sukan. Nak tau siapa MPP baru FSPPP. Tahniah kepada En. Amirfiqri dan juga En. Hisyam. Buat kerja elok-elok pasni. Sempat jugak berjumpa dengan senior SMF, Abg Sai and Kak Dila.
Dipertemukan secara tak sengaja dengan kawan zaman asasi dulu - Muhaimin. Dia ni SMF FUU, esok katanya nak ajak dinner sama-sama.

So, itulah. Makin bertambah kerja aku tiap-tiap hari. Kata Joe, esok ada meeting dengan KSN kat Dewan Seri Budiman, pukul 3 petang..huu. Sya cakap minggu ni dia urus Modul 1 - nasib baiklah nama aku tak naik jadi biro..Dapatlah rehat jap, kalau nak tolong pun mungkin lewat pagi aku datang.

2 comments:

  1. farid dah busy sekarang. bagus2 aktifkan diri. zaman u ni la nak cari pengalaman and cipta kenangan yg best :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. huu, betul-betul. dulu waktu sekolah tak dapat nak aktif camni. at least, ada something untuk cerita kat anak, cucu nanti..hehe

      Delete